E som i Elefant

Då har vi kommit fram till alfabetets femte bokstav, E. Grabbarnas förslag var många, men vi tar väl det som kom först... Ekorre och Emil i Lönneberga. :) Vissa bokstäver är lättare än andra...
 
Själv har jag valt E som i Elefant. Det sägs att elefanter är sociala flockdjur som tar hand om varandra och som kan känna glädje och sorg. Kändes som att det liknade mig... "Socialt flockdjur" ;) Sen att jag kom att tänka på elefant har nog mycket att göra med att elefanter för mig är förknippade med Thailand. Dels för att jag har ridit på en elefant där, och det finns elefanter lite "runt knuten" där, men mest för att elefanten är en återkommande symbol i det landet... (Nu googlade jag på saken och såg att Elefanten har en egen nationaldag i Thailand, nämligen den 13 mars :) ). Och just nu i skrivande stund så skulle jag gärna tillbringa några veckor i detta fantastiska land! Jag känner mig totalt uttömd på energi och tror att solen och värmen i Thailand skulle kunna ge den åter! :) Men, det är bara att fortsätta drömma och spara semesterdagar och pengar! ;)
 
Kram! :)
 
 
 
    
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0