D som i dagbok

Grabbarnas förslag på vad som började på bokstaven D var lite olika... Den ena sa Delfin och den andra "Dega"... Sen kan man ju undra vad han menade med "dega", om det var att lata sig eller jobba med en deg... ;)
 
                                  
 
Mitt val på bokstaven D föll på Dagbok. Jag har nog egentligen skrivit dagbok sen jag lärde mig skriva, jag har hittat någon gammal dagbok från när jag var 7 eller 8 år där det i detalj stod vad jag fått i julklapp, skrivet med spretiga bokstäver från en som nyss lärt sig skriva. Det var det första inlägget, för dagboken var en av julklapparna. :) Sen dess har jag nog mer eller mindre skrivit dagbok. Det har varit allt från att jag skrivit varje dag, till att det kunnat gå månader emellan. Det har handlat om allt från vardagshändelser såsom vad jag gjort i skolan till olycklig kärlek, död och lidande. Jag har delat med mig av kärlek, lycka, sorg och olycka... Saker jag ångrat och drömmar om framtiden. Spannet har varit stort. Dagboken har nog i perioder varit en "bästa vän" som jag lättat mitt hjärta till. En som i och för sig inte kommit med några svar, men fortfarande har det alltid lättat när jag skrivit. Och jag har alltid skrivit.... Jag skriver fortfarande, nu är min dagbok mer officiell i form av en Blogg, men det händer att jag fortfarande präntar ner något i nån bok för hand, så där som jag har gjort under stora delar av mitt liv. Att skriva har varit och är ett lätt sätt för mig att uttrycka mig. Det är som att då hinner jag tänka efter innan jag "pratar" och kan faktiskt komma med ganska kloka svar. :)
 
Så "Kära Dagbok..." kommer nog att få hänga med ett tag till. :) Kanske man skriver för framtiden, så finns en del av en kvar när man lämnar jordelivet... Vem vet?!
 
 
 
 
Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0