B som i barn!

Bokstaven B. Vad börjar på bokstaven B...? Barnen i det här huset håller på att gå igenom alfabetet i skolan, så det blir många frågor om vad som börjar på vilken bokstav. :) Det är en fröjd för en "fröken" att se glädjen i att vilja lära sig! ;)

Alla som känner mig vet att jag alltid har tyckt om barn. Mitt yrkesval visar också på det. Det är något helt fantastiskt med barn och deras lust och nyfikenhet inför världen. Tänk att få möta allt för första gången. Jag skulle önska att vi vuxna kunde komma ihåg att vara lite mer i nuet. Att faktiskt njuta av ögonblicken. Jag övar massor på det... :)

Barn är en gåva och jag önskar att alla barn skulle få en trygg barndom med mycket kärlek. Att alla barn skulle få gå till skolan med glädje och en lust att lära sig och att få leka med kompisar på rasten. Att alla barn kom hem utan att behöva fundera på vad som ska möta dem. I en perfekt värld är det så! Men vi vet alla att vi inte lever i en perfekt värld. Därför tänker jag att alla vuxna i samhället är viktiga. Speciellt alla vuxna som jobbar med barn och blir en stor del av deras vardag... Vi har ett gemensamt ansvar för att försöka motverka att barn på olika sätt far illa.


Jag önskar att alla barn skulle få vara barn och få njuta av sin barndom. Att dom ska få vara så där härligt nyfikna på världen och att dom ges tillåtelse att vara det. Att vi vuxna uppmuntrar barn att lära sig och att på så sätt bli framtidens fantastiska vuxna! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0