I som i iskall

Grabbarnas förslag på I-ord var bland annat, is och inte.

Jag valde iskall... Även om jag inte tycker om det iskalla med vintern, så vill jag ändå ha snö och lagom kallt ute. Tänk en vinter med sisådär minus 5 hela vintern. Det skulle vara underbart! :) Och lite sol som kan gnistra i snön önskar jag oxå. ;) Nu vet jag ju att det alltid blir dagar som är iskalla, ibland kan det bestå av att det blåser så vansinnigt. Men önska kostar inget! ;)

Med iskall kan man också mena personer som tycks sakna känslor. Att begå brott på ett iskallt sätt, att sen kunna neka till det på samma iskalla sätt. Jag hoppas innerligt att jag slipper möta dessa! Att jag aldrig behöver titta in i en iskall människas ögon!

Sen har vi ju den iskalla figuren som mest är snäll, eller ser snäll ut, för mig veterligen har inte snögubben känslor. ;)


Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0