Orden fattas mig...

Det känns som att jag har flera blogg inlägg i skallen och så tänker jag att det där ska jag skriva om och tänka om och få ur mig... Å så sätter jag mig vid datorn och orden når inte fingrarna... Jag har dom i huvudet, men när jag ska skriva ner dom så bara funkar det inte... Kanske är det som kallas skrivkramp?! :) Men jag saknar verkligen att skriva, för det är så jag typ alltid har gjort! Skrivit om det som känns och händer och finns i min värld... Så det känns tomt när jag inte riktigt får ur mig nåt...
 
Jag är rätt slut som artist nu och det beror ju delvis på alla nya intryck på nya jobbet... Alla kollegor, barn och föräldrar och alla rutiner som ska ordnas och det ska fixas och donas och jag och M var dom som skulle göra schemat... Så man till och med drömmer om förskolan! Allt är super kul och det känns så fantastiskt att barnen är på plats och att det är en förskola på riktigt nu, men man är trött, så trött! Det hör såklart till, allt kan ju inte vara "på plats" direkt och så ska det diskuterad och man glömmer det man sagt och det man borde säga... Å så var det visst nån som sa nåt som jag borde ha kommit ihåg... Å allt praktiskt som ska falla på plats... Men som sagt, det är kul! Å man får tänka att vi är på olika ställen i den här processen och vi är olika individer som ska förstå ungefär samma sak ungefär samtidigt... Inte alltid en lätt ekvation att få ihop! ;)
 
Å så åkte jag ju på den där bihåleinflammationen oxå! Den kom verkligen olägligt (om nu någon sjukdom kan komma lägligt...?!). Mitt i att man ska introducera familjer i nya förskolan, men med värktabletter går det ju, även om det varken är lämligt eller trevligt... Nåja, penicillinkuren är snart slut, så nu hoppas jag att jag gjort bort mitt för i höst! :)
 
Så Tjejemilen var bara att glömma! Men det blev ju en Stockholmsresa ändå såklart! Jag och Fina L åkte ner på torsdag och bodde i en lägga på Kungsholmen... På fredagen blev det ett besök hos Bästa kusin J och hennes killar... På lördagen var vi på shopping tur i Kista och sen på kvällen var det Golden Hits... Och på söndag åkte vi hemmåt igen... En helg går fort... Men det var trevligt att vara i farten med L det var så himla länge sen vi var på resande fot tillsammans... Sen att vi likt pensionärer gick å lade oss tidigt, förutom på lördagen när vi faktiskt var ute till halv ett... ;) Men det var säkerligen välbehövligt! :)
 
Se där, nu har jag ju fått ner en massa rader och genast känns det lättare å leva! ;)
 
Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0