Sköna maj välkommen!

Det är med blandade känslor jag skriver den meningen... Jag är så glad att det är vår och att sommaren är i antågande och bara det gör att man känner sig lyckligare... MEN... När maj månad är slut är det juni och det är då jag ska ha så många avsked på samma gång... Men eftersom jag fortfarande lever dag för dag, så skjuter jag det på framtiden ett tag till och passar på att njuta av våren... :)

Det är det jag har gjort idag... Suttit i solskenet på Sst med en kaffekopp i handen och njutit av våren... Och en del trevligt sällskap också... :) Men när solen försvann och vinden tog över var det inte alls lika trevligt längre...

Hur firades då den sista dagen på april månad kan man undra... Valborgsmässoafton... Nåja jag började med en "helt vanlig måndag" på jobbet... Det vill säga den var i allra högsta grad olik många andra måndagar och vi hade nog alla mer fredagskänsla! ;) Jag och M skrattade så det kom tårar för att T hittat sig en "onepeace" som absolut inte var av rätt storlek! :) Men som sagt, fredagskänsla, då är nivån rätt låg på det mesta! :)

Middagen intogs på Sst där L lagat en mycket god fläskfilé i ugnen... Sen cyklade jag, L och grabbarna för att titta på majbrasa på H-ön... U var lite lätt oroad över att den där elden skulle sprida sig, så det var nog klokast om vi åkte hem! Jag hamnade lite på efterkälken när vi gick till cyklarna och då var U mycket oroad över att jag skulle ha dött! Lugnad när han såg mig sa han att nu fick jag minsann cykla nära! :) Det är tur man blir saknad i alla fall! ;)

Go fika måste man ju få när man besöker majbrasan! :)

Åter på Sst åkte jag å L för att hämta upp S och M och sen hade vi fyra brudar en mycket trevlig kväll. Vi surrade, badade tunna och drack lite öl/vin... Det var så länge sen jag träffat både S och M så bara det var ett sant nöje! :)

Helgen har jag tillbringat i byn där jag bland annat bytt till sommardäck... Nåja, ett däck bytte jag själv, de övriga tre hjälpte lilla Lillebror mig med. :) I övrigt har jag bara umgåtts med familjen och lekt en hel del med våran 3-åring! Hon har så mycket fantastiska funderingar nu, så det är roligt att diskutera med henne.  

Jag ritar den lilla snäckan och den stora...Den stora har mer prickar och den lilla mer ränder...

Och så provade undertecknad sin 17 år gamla balklänning... Min E som snart ska gå på bal har pratat så mycket om det, så jag tänkte att jag måste prova om jag ens kommer i min egen klänning... Det gjorde jag! Och den var till å med lite stor... ;) Men det är visst så med jordens dragningskraft att allt vill som åka längre neråt med tiden, så även kroppens delar! ;) Nåja, man kände sig rätt snygg i alla fall när man hade en sådan fin klänning... :)

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: Marina

Var dock ett klockrent skrattanfall av oss; det är inte klokt vad man kan vara glad över sitt jobb och sin arbetsplats; alla leenden och skratt gör att arbetet alltid känns så mycket roligare och enklare; så vi håller väl fast vid det för att se till att jag, men framförallt du, går segrande i mål (och då tänker jag på alla skoluppgifter som ska avklaras)?! Sen att onepiecen hade en helt otrolig passform på vår kollega var bara fööör kul! Härligt med en sådan kollega som kan bjuda på sig själv och på samma gång ge oss ett skrattanfall utan dess like! :D

2012-05-02 @ 21:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0