Läsning under helgen

Man kan säga att jag haft lite varierad läsning i helgen. :) Jag har ju haft snyggaste Brorsdottern på besök, så vi har läst barnböcker tillsammans... Vi var och hälsade på på Sst igår, och fick överlämna "krya på dig" presenter till de båda sjuklingarna! Kändes så skönt att träffa dom, så man med egna ögon får se att dom är hyfsat okej! Och så fick vi fika välkommen hem fika som J bakat till oss alla, men mest till A... E var nöjd när hon fick hjälpa J att duka fram och så hamnade hon nog i en liten tjejs paradis med alla Polly pocket dockor som L har! :) När vi begav oss hemåt för att vila middag skickade L med boken "Så blev jag till" som vi läste tillsammans...

Sen har jag läst en bok skriven av tonåringar till föräldrarna... Eller jag har börjat läsa... Det är intressant läsning och kan vara värt att läsa för tonårsföräldrarna... Jag tror inte vi som är födda på 70-talet har ett lika stort glapp till dagens tonåringar vad gäller facebook, sms, bloggar och andra sociala medier, men det är kul att läsa hur tonåringarna födda på 90-talet själva ser på hur föräldrar ska vara.

Och så har jag pluggat! Och helgens läsning har varit kapitel ur boken "Att göra lärande synligt". Intressant läsning, minsann! Och det ska bli riktigt kul att diskutera detta med mina kurskamrater nere i Stockholm i veckan... Vi har tagit ut citat och skrivit om dem enligt en "fyrspalts-modell".... Som sagt ska bli intressant!



Snart är en bra helg till ända! Snön som kommit har nästan försvunnit till min stora glädje! Kan vi inte bara få vår (och sommar) ute nu! Snön kan återkomma om sisådär 6 månader! :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0