Kontrast

Vi lever i ett avlångt land! När snön ligger vit på marken i våran del av landet, (dock alldeles för sent på året, men ändå), så blommar magnolian i en annan del... Jag fick vara med om en kontrast när jag åkte hemifrån en kall tisdagsmorgon, när snön fallit tung och blöt och vit bara någon dag innan, och landade ca 100 mil söderut till gröna gräsmattor, löv på träden och en lukt av sommar! Att sedan återvända hem dagen efter till kala träd och en större känsla av höst än av vår, var inte lika kul... MEN jag skulle ändå inte vilja flytta till Stockholm! Jag vill ha snö på vintern (dock inte ända in i maj)! Jag vill ha fyra årstider som växlar... Sen skulle man, om man kunde välja, göra så att våren och sommaren var betydligt längre! :)



En annan sak som är en kontrast är hur man tar emot nyheter, bra eller dåliga! Hur man reagerar på chock och hur man hanterar det som är svårt i livet... Det finns ingen som kan säga vad som är rätt eller fel i den unika känsla du själv har, men det finns ofta väldigt många "tyckare"... Man ska prova gå i den andres "mockasiner" för att ens kunna uttala sig! Är det något som varje människa äger, så är det känslan. PUNKT. Sen kan man alltid försöka vara ett stöd eller en hjälp i medmänniskans situation, men få personer mår bra av att höra att man borde gjort annorlunda, det vet man oftst redan!

Och en till kontrast är att möta människor man inte sett på mycket länge och se vad som hänt i deras liv! Kontrasten i att vara de personer man var då till att vara de personer man är nu...

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0