Gnäll blogg!

Jaaa, vad ska man säga?! Det här blogg inlägget kommer nog vara rätt "gnälligt"...


I vanlig ordning hinner verkligheten ikapp en och när man tänker att man är väldans nära mål, då känns det som att all ork rinner av en! Idag är en sådan dag! Det känns lite som att jag knappt orkar lyfta armarna och så får ingenting bli "fel" för då grinar jag! Jag är totalt slut som artist, å det finns nog flera goda skäl till det... Dels har jag ont i halsen och är hes... Och så hostar jag på nätterna, alltså sover jag inte... Få se hur länge denna heshet har tänkt hålla i sig, jag är inne på dag fyra nu... (Borde kanske inte ha varit ute å sprungit i lördags med halsont...) Å det där med å va tyst funkar inte på undertecknad! ;) Å speciellt inte med det jobb hon har! :)

Igår var sista dagen på universitetet, skönt? JA! Nu har jag "bara" en artikel att skriva ihop till nästa vecka, sen är jag klar! Jag skulle redovisa med hjälp av en powerpoint, och hur pratar man när man är hes?! Jag gjorde i alla fall mitt bästa och lyckades oxå! :) Tack för det!

Det börjar vara "sista" av allt och det är då man sakta börjar slappna av... Men det är oxå då kroppen är som mest mottaglig för allt elände! Nu känner jag mig så pass sliten både fysiskt och psykiskt, så det känns som att jag inte ens orkar ta in det som händer... OJDÅ, är det nån mer som har råkat ut för nåt?! JAG ORKAR INTE! Helt plötsligt känns det som att flera människor i en ganska direkt närhet av mig drabbas av elände på elände... Olika saker som påverkar dom i alla fall... Och så står man där helt maktlös och kan inget göra! Hur kan man få någon frisk eller någon annan att återuppstå?! Det funkar ju liksom inte?! Och hur kan man få alla att bara må bra och känna sig glada liksom... Det känns som att jag hör vad alla säger, men hur mycket som verkligen går in, det vet jag inte?! Så, bli inte lessna på mig om jag frågar igen å igen å igen, jag har lyssnat, men inte alltid förstått... :)

Idag kändes det verkligen som att jag inte skulle orka en enda sak till på jobbet, skrivaren funkade inte som jag ville och det kändes inte som att jag hade koll på en enda sak! Men sakta men säkert började ändå bitarna ramla på plats och när dagen bara är ur-kass från början, så kan den ju bara bli bättre! :) Jag löste i alla fall flera saker idag, såna där "måsten" som ska fixas innan denna vecka är slut. Kändes i alla fall lite bättre när jag gick hem... Sen blir ju inte saken roligare av att tre av ens kollegor är sjuka... Jag vill ju att alla ska få vara friska och på jobbet! Inget ont i vikarierna, dom flesta gör ett fantastiskt jobb, men dom är ju inte dom jag är van att jobba med... Tack gode Gud (om det då är hen vi ska tacka) för att våran Pool-A finns! :) Hon är fantastisk!

Egentligen blir ingenting bättre av att klaga, man måste ju liksom göra nåt åt saken istället... MEN ibland känns det bara helt fantastiskt att få säga/skriva att dagen är ur-kass! För då blir det genast lättare att göra den bättre! :) Så om sanningen ska fram, så är jag som en urvriden disktrasa! Och jag hoppas verkligen att jag får energi från nåt trevligt, så jag orkar ända in i juni! För när vi kommer in i juni så är vi snart i måååål! :)

Och om man då ska avsluta med nåt trevligt, trots allt... Så är jag tacksam över att ha så många fina, fantastiska människor i mitt liv! Jag blir glad av er, ni ger mig energi och ork när jag egentligen inte orkar resa mig från sängen... Så jag ska försöka "hänga" med alla fantastiska så kommer jag orka! :)

Kram alla fina! :) (om nu någon orkat med att läsa ända hit.... ;) )


Kommentarer
Postat av: M

Ja, om du inte har förstått det, eller om jag inte sagt det tillräckligt tydligt, så betyder du otroligt mycket för mig! Du lyssnar, du stöttar, du kommer med goda råd och du finns där för mig nu när jag går igenom någonting jobbigt, och så som person, är du för många i din närhet, och jag är otroligt tacksam för att just jag har dig nära! :) ..som kollega och som vän! Tack för att du finns.♥♥♥

2012-05-23 @ 21:51:02
Postat av: Tomas

KRAM tror du behöver en :-)

2012-05-23 @ 23:21:21
Postat av: Pool-A

TACK :) Och tack som attan för idag! Det var ruskigt trevligt!

2012-05-25 @ 18:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0