Spaghetti röra!

Hela denna vecka har gått i minst 200 knyck... Därför har det varit en så stor brist på inlägg på bloggen! Men jag lever om än aningens omtumlad av allt!

Jag har en klok vän, eller jag har många, men just nu tänkte jag på en i synnerhet... :) Och det är A-K som jag jobbat med förut... Pratade med henne i veckan och sa att jag kände mig helt omtumlad och stressad och att jag hade många bollar i luften och allt sånt... Så säger hon... Men det är ju så du är! Du går ju in i allt med minst 110% och vill göra allt bra... Sen landar du och då blir det ju bra... Och det är väl därför dom där extra % kan kännas lite för mycket en period... TACK!!! Klart att det är så... JAG är så! Så när jag fick höra någon som jobbat med mig väldigt nära och sett mig agera säga det, så landade det hos mig också! Det löser sig! Det bara känns lite mycket nu... Å jag kommer fixa det! Och komma ut "hel" på andra sidan och dessutom vara klokare! :)

I måndags var jag på universitetet på min handledarutbildning... Som vanligt var det givande diskussioner och man kände sig klokare när man gick därifrån... Missade tisdagen där, men jag ska göra en extra uppgift till det... Så jag får väl tänka ensam då, vilket ju inte är lika bra, för man blir klokare tillsammans! :) Nästa gång jag ska vara på universitetet i april krockar det IGEN med Pedagogutbildningen i Stockholm! Hur kan det vara så att på en månad finns 30 dagar och ändå ska allt hända samtidigt?! Nåja, troligen får jag missa en dag i Stockholm denna gång för att göra klart handledarutbildningen på LTU... Det är bara två träffar kvar på LTU...

På tisdag morgon, eller jag skulle mer kalla det natt, ringde klockan 4.30... Taxin hämtade mig ca 5 och planet mot Stockholm gick 6.00... Man är inte riktigt vaken kan jag säga! Och har man dessuotm sovit ap-dåligt så är man inte riktigt i den här världen... :) Men jag överlevde flygningen ner, tog Arlanda express till Centralen och hade fått en bra beskrivning av J så jag hittade direkt till T-banan! (Tack, du har en gulstjärna i himlen för det! ♥) Snacka om lättnad! Jag är ju inte så rädd för att testa, men när man dessutom är under tidspress, så är det som om en sten lättar från hjärtat när man inser att man är rätt!!! Och att hitta till Idébanken i Bromma var inte så svårt. Våra kursledare hade gett en bra beskrivning! Men jag trodde inte riktigt att jag var rätt när jag såg var det var... :) Men så var det! På tisdag kväll blev vi bjudna på middag av Reggio Emilia institutet... Så det har varit intensvia dagar. Jag landade på Kallax på onsdag vid 19, kankse ännu mer omtumlad än när jag åkte! ;)

Jag har haft två fantastiska dagar på utbildningen! Det känns som en spaghetti röra i huvudet! (För att använda ett uttryck från han Loriz Malaguzzi som är Reggio Emilia filosofin´s skapare :) ) Det har varit så många nya intryck bara av att vara på ett nytt ställe, att möta en massa nya människor och att lära sig! Åååå vad det finns många kloka människor! Klart man inte kan svälja allt med hull och hår, men det väcker vansinnigt mycket tankar! Och så tänker jag att ju mer jag vet, ju mer vet jag att jag inte vet! Å det är en ganska stor känsla! Eller man blir nästan lite rädd för allt... :) Men jag tror det här kommer bli riktigt bra! Och jag hoppas jag blir ännu klokare också! :)

På torsdag var det föräldraråd på jobbet på kvällen, å då är det tur man har vänner i närheten som ser till så man får middag innan man ska jobba igen! ;) Tack för det fina! Hann ju med att vara lite social också då! ;)

Igår jobbade jag till 17.30 och var sen ut på Waldorf och käkade med några från gamla Lantis... Trevligt att träffas! Kan säga att jag somande ovaggad vid 23!!!

Och när jag somnar tidigt, vaknar jag tidigt, så jag har varit vaken sen typ 7 i morse.... Ska snart iväg på Sh´bam! Ett bra sätt att starta dagen på! Sen ska jag träffa bästa sortens Cammo på vårat "favvo hak", Dagobert. ;)

Så ha en bra lördag!

Kram! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0