När bägaren nästan rinner över

När det känns som om det är lite för mycket, när det känns som om bägaren nog kommer rinna över... När det känns som om bägaren är ganska full med en massa roliga saker, som ändå skapar "måsten"... Då är det helt fantastiskt att åka och träna! :) Det gjorde jag idag efter en dag som var fullproppad på nåt sätt! Åkte till Helex och fick vara med på releasen av det nya Sh´bam passet! Ett roligt och fartfyllt pass som var lite svårt så här i början... Men där och då kunde man bara tänka på hur man skulle göra nästa steg, rensa hjärnan kallas det visst! :)

Just nu är jag sannerligen i den där fasen när jag har en massa roligt som jag vill göra, men som också skapar en del "måsten". Men jag lever en dag i taget och kanske ibland bara en halv dag i taget... När jag gjort det här, då tar jag tag i det där andra... Jag har en "att-göra-lista" upptejpad på skåpet på jobbet... Ibland får jag kryssa över nåt jag gjort, men lite för ofta får jag fylla på den... Nu har jag övat på att delegera och det blir ju på det viset lite fler kryss över.. Men det är roligt! Det är roliga saker, inte desto mindre blir många roliga saker också ibland för många... En sak i taget!

Det är nu denna vår som det är lite mycket och jag känner att jag inte riktigt räcker till... När jag landar i juni, då kommer det mesta ha lättat! :)
Jag har handledarutbildningen på LTU, som är riktigt bra och det är bara två träffar kvar och en del att fixa med... Ska ta en sak i taget och försöka sno åt mig lite tid för att få det gjort!
Jag har precis börjat på Pedagogutbildningen i Stockholm, men det känns ändå bättre nu när jag varit ner en gång och har lite hum om vad som förväntas av mig... Jag kommer missa en dag där nere för att det krockar med LTU, men jag tror det kommer gå alldeles utmärkt ändå... En sak i taget! Några grejer att pyssla med å en å annan bok att läsa... Ska försöka sno åt mig lite tid! :)
Jag har mitt handledaruppdrag med Finate eleven, jag vill att hon ska känna sig sedd och att jag har tid för henne... Idag var jag på handledarträff med de andra lärlingshandledarna... Det är sista terminen och det är med stort vemod jag ser ett slut på detta uppdrag... Då känns det ännu mer som att jag vill mjölka ur det sista av det och faktiskt få njuta av det! För nu kan jag sannerligen skörda allt som detta uppdrag gett mig, de frön jag sått, har vuxit sig till stora växter... Hon är i stort sett "flygklar" och jag är vansinnigt stolt över henne!
Och så har jag ju alla fantastiska barnen på förskolan som inte alls är van att jag är borta och undrar var jag har varit och när jag kommer tillbaka... Det gör ju att jag ännu mer vill vara med dom! Men det är en period och jag kommer vara en ännu bättre pedagog och person (hoppas jag) efter denna vår! :)
Och så håller vi på att planera för våran nya förskola och det tar kraft och energi av oss alla, vi vet inte vilka våra blivande kollegor blir... Hur ska vi jobba, med vem och med vilka barngrupper? Men det är också roligt och det kommer bli bra! Som sagt, en sak i taget... Jag har inte riktigt orken att tänka ända till hösten just idag! :)

Ja, jag älskar mitt jobb och alla utmaningar det ger mig! Det är fantastiskt roligt och jag skulle inte vilja byta! Jag skulle bara vilja ha lite mer tid och lite mer struktur... :) Men som sagt, en dag i taget och en sak i taget, så kommer jag ro i land den här båten också! :)

Och nu när jag skrivit ner det, så kändes det mer strukturerat och kanske mer överskådligt även för denna förvirrade hjärna! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0