Midsommarhelgen... och ledighet som knackar på...

Helgen har gått i umgängets tecken! Jag har umgåtts, ätit gott, druckit gott, skrattat massor och bara njutit av att det varit sommar! HÄRLIGT är ordet för helgen! Jag har träffat nya bekantskaper och "gamla" saknade personer, så det har varit varierat även på umgänget! Men som sagt fler sådana helger och energin borde vara på topp! :) Jag kom ju hem från Turkiet med nyladdade batterier och det känns i själen, kan jag säga! Man orkar med allt på ett annat sätt... Behöver inte sova lika mycket för att det är ljust nästan dygnet runt och i helgen hade vi ju faktiskt smak av sommaren också, med både sol och värme (sen att det var ganska långt under 10 grader under midsommarnatten, det kanske vi inte behöver orda om...) och såklart de väldigt OVÄLKOMNA myggorna! Jag har lätt dragit på mig tio nya myggbett... Men är det med myggbetten vi ska betala för att få hit sommaren så kan jag betala det priset! I alla fall ett tag... ;)

Denna vecka är det städa, röja, fixa som står på schemat på jobbet... Och att tömma hyllor och skåp på sina privata grejor, ja även jobb grejorna förstås. Idag plockade jag hem lite kläder och med tanke på att det inte känns  som att sommaren anlänt så övervägde jag faktiskt om jag behöver överdragsbyxor ännu. ;) Tog dock hem dom med tanken på att jag får väl ta tillbaka dom om det behövs! ;) Nu är det bara fyra dagar kvar innan semestern börjar... Fick mersmak på att vara ledig under Turkiet veckan, så nog tror jag att jag med lätthet ska lyckas fylla mina fem lediga veckor... På frågan om jag har några planer svarar jag NEJ.... Jag kommer ta dagen och veckan som den kommer... Att det blir en resa upp till Byn i anslutning till marknaden känns som en självklarhet, men hur länge jag stannar är icket bestämt... Sen ska jag "bara vara"... Ha picknick i solen, (för det kommer såklart bli sommar NU!), mysa med familj, vänner och bekanta och njuta av livet... För jag tror vi kommer gå en ganska intensiv höst till mötes... :)

Och nu ska denna intensiva person faktiskt gå å lägga sig... Det var en av de nya bekantskaperna på midsommar som sa att jag verkade vara en person som det hände mycket kring, en som inte kunde vara stilla och som gick på i 110 hela tiden... Jag tittade bara på honom och sa något i stil med märks det så tydligt?! ;) Haha! Han hade ju visserligen hjälp av vårt samtal i sin "bedömning", men nog ligger det väl en viss sanning i det... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0