Avslut och Nytänk

Den här veckan har verkligen varit en intensiv vecka på många sätt. Igår kändes det som att det var en hel evighet sen det var måndag! Men det blir väl så när man har mycket å göra och det händer mycket...

Vi har suttit tillsammans med våra nya kollegor hela veckan för att planera för våran nya förskola. Det har varit spännande och jätte roligt! På måndag började vi med att presentera oss själva med hjälp av en bild som var tagen 1994-95... Och då inser man att man är bland dom yngsta i gänget! ;) Det är när man ser bakåt som man fattar åldersskillnader.... :) Nåja vi har försökt oss på att hitta värdeord som ska vara just våran förskola, vi har försökt oss på att komma på namn på de hemvisten där barnen ska vara... Vi har blivit indelade i grupper och fått veta våra närmaste kollegor. Det är rätt påfrestande att bjuda på sig själv hela tiden, för man måste ju på något vis visa upp sitt bästa jag... :) Men som sagt, det känns bra! Det känns som att vi kommer vara ett roligt gäng med många starka viljor och personligheter. Kul och utmanade!

Vi har också hunnit med att ha en avslutningsfest för våra kollegor som väljer att inte följa med oss och för E som avslutat sin praktik. Många tårar och massor med skratt! Vi har varit ett härligt gäng och det är med sorg jag tackar av de kollegor som inte följer oss. Men det är bra val dom gjort och jag unnar dem allt gott på alla sätt och vis! Jag kan bara önska dem lycka till i livet helt enkelt! :) Vi var några tappra (eller dumma, välj själv) som åkte hem till mig efteråt och satt och surrade... Till aningens för sent kanske! För klockan var då efter 2 och dagen efter började vi kl. 8 igen! :) Det gick bra det med! :) En lite tung dag, men vi fick gjort det som skulle göras och det är ju huvudsaken! ;)

Nu önksar jag er alla en riktigt trevlig midsommar! För det ska jag ha!

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: M

jaa, som du sa,. "besluten som togs igår, var bättre då än idag,.." typ,... men vi överlevde,. o nog va he värt he! :P Vi ses i morrn pinglan! kram!

2012-06-24 @ 16:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0