Marknads tajm

Så var den här igen, Pja marknad! Det är något speciellt med dett årliga arrangemang... Man vill helst inte missa det, det är som en hemvändar fest där man möter människor man i stort sett bara möter på marknaden... Å så kommer samma frågor, Vad gör du nu för tiden...? Var är du...? Vad händet i ditt liv...? Man byter några trevliga fraser med varandra ser om man blivit äldre och klokare, eller om livet stått stilla... ;) Det är väl egentligen dom mötena man åker dit för. För att träffa alla dom där som man ser hemskt sällan... Det där med att handla något, det kommer liksom i andra hand. Om man ens har tid att titta... ;) Vi har idag varit där å gått runt, jag Lillebror, Svägerskan och E... E har fått åka karusell, äta karamell och köpt en ballong... Precis som det ska vara när man är liten och går på marknaden! Det är så jag minns dom... Speciellt det där med karuseller! ;) Sen var vi på besök hos Bästa sortens farbror, "faster" och kusiner... Trevligt minsann!

Såååå, jag har anlänt till byn! Kom igår tillsammans med Fina L som resesällskap! :) I onsdags var vi ut på BBBåten tillsammans med M... Jag har haft en bra första semestervecka! Och ännu har jag fyra underbara veckor kvar! JAAAA, jag njuter av att vara ledig! Spontan och ledig! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0