Stolt!

Vissa dagar blir man som (ännu) mer stolt över sitt yrkesval... Dagar som när man sitter med i ett föräldraråd där föräldrarna när dom får frågan hur dom beskriver förskolan utåt till andra svarar att lokalerna är ju inte vad man hade önskat sig, men det är mindre viktigt när man har dom fantastiska pedagogerna som våran förskola har... Då blir jag varm i hela kroppen å ryser lite, för när föräldrarna säger det, då betyder det att vi gör rätt! :) Vi tar hand om det absolut finaste dom har, och känner dom sig trygga med oss som pedagoger, då har vi lyckats! Jag är STOLT över att vara förskollärare, jag är STOLT över att jag gör ett bra jobb!

När man sedan dagen efter får fördelen att gå på en föreläsning där två pedagoger som är stolta över sina jobb står och berättar hur dom har jobbat i projekt med barnen, hur dom har fångat barnens intresse och gjort något bra av det, då får man inspiration till att försöka bli en ännu bättre pedagog! :)

Så veckans bitterhet över vikariebrist har runnit av mig... (Jag är fortfarande inte nöjd över vikarie situationen, för den är MYCKET otrevlig, men jag väljer att lämna det för den här gången!) Nu känner jag att jag går på jobbet för att jag gör ett bra jobb där, för att det betyder något för många att jag är där och för att jag själv tycker om mitt jobb och vill vara där! Och dagar när motivationen tryter och fel saker får min energi kan jag plocka fram ett "brev" som jag fått av ett barn där det står:

"JA ELSKAR A-----"
♥♥♥♥♥♥♥

Det är bland det finaste man kan få.... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0