Söndags tankar

Sitter och lyssnar på isen som smälter i frysen och med en hel del övertyglese och om man inte tittar på temperaturen utomhus så skulle det kunna vara takdropp och våren vara på väg! Nu är det så att jag varit utomhus idag, så jag vet att så inte är fallet... MEN det är i alla fall betydligt ljusare ute nu! Så snart är nog våren också här! :)

När jag idag skulle avfrosta frysen satte jag in grytor med kokat vatten för att isen skulle smälta fortare... Och så slog det mig att det var så mamma alltid gjorde, så då har jag liksom gjort likadant... Och säkert har hon gjort som sin mamma... Man för vidare saker man inte ens tänkte på. "Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör". Då slogs jag av tanken på dom som inte växer upp med någon mamma, eller pappa för den delen, som kan ge dom där konkreta tipsen som kanske gått i generationer... På något sätt lär ju även dessa personer sig att lösa problemen som uppstår, men det kanske blir en betydligt krångligare väg att ta sig dit... Vem ska man fråga, vem ska man ringa om dom där "husmoders tipsen" då? Troligen finns någon annan vuxen, jag hoppas och vill tro det, som kan vara "mamma" i sammanhanget... Jag är i alla fall så lyckligt lottad så jag vuxit upp med båda mina föräldrar under samma tak. I ett hem utan slagsmål, alkohol, droger eller sjukdomar som kan förstöra en familj... Det tackar jag min lyckliga stjärna för! Och så sänder jag en tanke till alla barn som måste utstå eller har fått utstå sådant i vardagen... Jag hoppas det finns någon som kan räcka ut handen för er och finnas som ett stöd i eran tillvaro...

Nu blev det djupt... Från att avfrosta frysen till att fundera på barn som far illa, steget är inte alltid så långt... :)

Nu ska jag torka ur frysen, slå på den och fylla den igen... Och så ska jag fixa middag!

Kram alla kloka och fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0