Minnenas allé

Ibland när jag är ute och går i byn så hamnar jag i ett riktigt nostalgi tänkande... Bara för det var jag tvungen att googla vad det står om det på Wikipedia: "Nostalgi (grekiska nostos, hem, och algos, sjuka) betyder längtan efter ett ofta idealiserat förflutet" Så med andra ord är det kanske inte så konstigt att man blir nostalgisk när man är hemma i byn?!

Nåja, jag gick i alla fall förbi kiosken och fick ett leende på läpparna när jag tänkte på alla timmarna vi tillbringat där utanför... Alla galenskaper vi kom på när vi satt där, väldigt oskyldiga saker egentligen och det mesta blev nog aldrig ens genomfört! ;) Hur vi åkte så många som möjligt på en spark ner för "kiosk-backen", vi tände julgranen i februari och satte upp en skylt till en tupé som en herre i byn lyckats tappa... :) Vi skrattade, blev kära, slutade vara kära, såg filmer och umgicks! Och njöt nog rätt mycket av att vara nyblivna tonåringar... :) Vissa av dessa pesoner som var med på den tiden finns ännu väldigt nära i hjärtat!

Sen växte vi upp och fortsatte umgås, dock hängde vi inte utanför kiosken längre... :) Men det är många minnen från förr som kommer till en när man går där på sina barndoms gator... :) Och det fiffiga med minnena är ju att man faktiskt väljer att komma ihåg det som varit roligt, bra och spännanade... Sällan det dåliga... Och det är ju rätt skönt att det dåliga fått förvandlas till erfarenheter i livet och det bra kan vi fortsätta le åt! :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0