Ledighet! ♥

Det är verkligen ljuvligt att vara ledig! Att hinna umgås med människor utan att behöva skynda sig... Nice helt enkelt! ♥

Film-tittandet fortsatte på tisdag kväll med att jag å Fina J såg Dear John, också en bra film!
 Dear John omslag

På onsdag begav jag mig en bit norrut för att hämta brorsdottern på förskolan... Vi promenerade hem och hon var besviken över att hon inte skulle hem till sin faster... När hennes faster sa att det ju faktiskt var en bit bort och att hon inte äger någon bil så att vi kan åka tyckte den underbara ungen att faster skulle ha en BLÅ bil! :) (Att problemet med bil skulle lösa sig så snabbt som dagen efter visste ju ingen av oss vid det tillfället... Nu blev det ju inte en blå bil, men det går nog bra ändå! ;) )

Jag sov över hos Brodern med familj och fick mysa med älsklings E på torsdagen också! :) Vi har pusslat samma två pussel mååånga gånger.... :) Hennes mor å far hade lite kortare dag på arbetet eftersom det var afton, så dom kom hem tidigare... Jag tog bussen mot stan vid 15.30...

På torsdag kväll hade vi "Trettondags partyt" hemma hos mig, det som jag och gymnasiekompisen J planerat i oktober! ;) Då kändes det som en evighet bort, och nu är det redan passerat... Tiden går verkligen fortare ju äldre man blir! Man tror inte det när man är yngre, men det är ett faktum nu! ;) Vi hade verkligen trevligt, vi var sex brudar, sju ett kort tag, så det var en himla massa snack! :) Som sagt, tiden går (ännu) fortare när man har roligt, så klockan var då efter 24 när vi tog en taxi in till Oliver´s. En helt okej kväll på krogen med dans å surr... Sen såg jag å H tillsammans med H och hans jobbarkompis JVM hockey tills klockan 5 typ!! Jag var väl hemma vid 5.30... Å näää, man är inte 18 fast man tror det! ;)

Sååå... Tröttheten var ett faktum dagen efter! :) Men jag hade besök av Fina E och sen gick jag till Sst och fick mig middag och en kvällspromenad i snö-o-vädret... :) Och sen klippte Bästa L min lugg... IGEN! Kan inte begripa hur fort det här håret växer... Men man ska inte klaga! :D Jag hade alltså en riktigt bra dag med socialt umgänge och motion! :)

Igår var det Lovely Lördag! Började dagen med ett träningspass på Helex. Vattengympa med en fantastisk instruktör gör att vem som helst blir på bra humör! ;) Och så hade jag ju trevligt träningssällskap i form av L & J! Sen var det lunch på stan och efter det lite shopping... Har nu införskaffat ICEBUGS, skor med dubbar, så nu kan inte ens ishalkan hålla mig borta från gatorna! ;)
Sen var jag å käkade med mamma å pappa innan jag skjutsade dom på Raj Raj i Kulturens Hus... Med viss ånger över att jag inte bokat biljetter själv, men så är det ibland! Medan dom var där å hade trevligt plockade jag bort julgrejerna...

Idag är det söndag och man ska väl ha "jobb-ångest"... Klart det är helt fantastiskt underbart att vara ledig, men samtidigt känns det helt okej med vardag och rutiner igen... Och när man har jobbat en vecka så känns det ju som att man aldrig varit ledig... :)

Idag har jag å J varit på långprommis å sen käkat tacos... Å så har fröken fräken pluggat hos mig... Naturkunskap står på agendan nu.... Nu sitter jag å väntar på att LB ska hämta upp mig för att vi ska besöka A i hennes (ganska) nya lya! :)

Sååå, det är vad jag gjort senaste veckan, typ.... Jag har i alla fall haft en fantastisk ledighet! :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0