Dålig dag, bättre dag...

Igår var en äckel päckel dag! JO! Och inget annat! Eller okej, den blev bättre innan jag somnade i alla fall.... ;) När jag anlände till arbetet igår kl 7 möttes jag av infon om att två av kollegorna var sjuka. Så trist! Ännu tråkigare var att vi bara fick ut en vikarie... (Och jag ställer mig frågan än en gång, var håller alla vikarier hus?? Och om det nu är ett "system-fel", varför löser ingen det felet isf???) Sådana dagar känner man sig aningen bitter och irriterad å då blir jag som irriterad för att jag är irriterad, bra kombination, näää! Nåja, jag klädde väl sisådär 15 barn själv i en hall, det är ju tur att dom är hyfsat självgående i alla fall å kan stå i "vänt-kö"... :) Sen kändes ju inte ryggen så bra, men vad ska man göra?! Jag arbetar ju och vissa dagar för två... ;) Det hela slutade med att jag fick jobba över drygt en timme, så det kändes som om jag bara var less... Å det enda man kan tänka då är att detta är ingens fel! Och absolut inte barnens, så det är bara att bita ihop å leeee!

Hade i alla fall bokat ett Zumba pass kl. 19.30, så då fick man ju göra av med dålig energi och samla på sig bra energi! Tur det!! :) Och det var ju också tur att jag beslutade mig för att gå på zumban istället för på vatten gympan, för annars hade jag varit ännu mer bitter! (Vatten gympan började nämligen 17)

Nåja... Dagar som denna kan man lätt tycka lite synd om sig själv såsom Alfons Åberg gör... Alfons åt kakor, jag bokade en resa till Stockholm! :) Tänkte för mig själv att jag inte varit sjuk på två år (peppar, peppar, ta i trä!) så då kunde jag unna mig att ta semester två dagar å åka till Stockholm å besöka kusin vitamin J med familj å dessutom få fördelen att gå på Dirty Dancing musikalen tillsammans med henne! :) Så den första mars åker jag söderut! :)

Apropå Stockholm, så har vi bokat flygbiljetterna ner till Tjejmilen redan nu! (Billiga biljetter, ja tack!) Så det är väl bara att träna järnet, så man kan förbättra sin tid från förra året (vilket inte borde vara alltför svårt)! :)

Denna dag idag som är en helt vanlig tisdag, nästan, har varit betydligt bättre än gårdagen! Vi fick fortfarande gå kort på jobbet, men idag hade vi i alla fall hjälp av Bästaste E! Jag, E och en vikarie åkte in till stan med 12 barn och såg Pettson och Findus; Findus flyttar ut! En riktigt bra teater som jag varmt kan rekommendera! Även som vuxen tyckte jag den var bra! ;) Men barnen ska nog vara fyra år för att förstå den å inte bli rädda för ljuden runt ikring... Så hela förmiddagen gick till den resan... Å sen skulle vi egentligen ha p-möte från 13, men eftersom vi hade för få vikarier, så stannade jag å T kvar och åkte på mötet från 15...

MEN...

Jag hann gå på SH`BAM passet på Helex! Och jag ska då säga att det gjorde min dag ännu bättre! Det är riktigt skoj!! Och nu när man var där andra gången, så kunde man ju hänga med bättre också! :) Mycket kul! Som att vara på disco på en tisdag! ;) Och så hade jag ju sällskap av Fina J också, ännu trevligare! :)

Och nu ska jag snart hoppa i säng! Kanske morgondagen då blir lite piggare oxå?! Imorgon är det föäldraråd på kvällen på jobbet och på torsdag ska vi på föreläsning... Och så hoppas jag få hem min bil nån av dagarna också!! :D Så snart är det helg igen, och ska kvalitén på dagarna öka som den gjort från igår till idag, då kommer jag ha en fantastisk helg!!! :D

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0