Migrän från helvetet och dirty dancing

Jaha, det var mina första "sjuktimmar" från jobbet på över två år... Men med migränen från det där varma stället, så kunde jag inte riktgt jobba... Eller jag hade väl kunnat vara där å fungera hyfsat, kanske med 25% av min kapacitet, men då med riskt för att morgondagen skulle vara ännu värre... Så efter att flimret gått över till en dunkande huvudvärk, jag hade hävt i mig FYRA piller mot den där smärtan och vilat på min lunch så insåg jag att jag var rätt slow... Å det är jag fortfarande! Men nu har jag i alla fall inte ont i huvudet om jag inte hoppar upp å ner eller anstränger mig på annat sätt... Jag känner mig mer inuti en bubbla...

Sååå... Jag fick vackert avboka veckans enda Sh´bam pass, för att hoppa runt med ett huvud som inte är vad det borde, kanske var lite överkurs och också förenat med viss fara för min hälsa... Kanske jag ändå blivit lite klok(are) så här långt in i livet! ;)

Men eftersom det då var rätt synd om mig som inte fick gå på favvo passet på hela veckan (åker ju till S-holm på torsdag, så det var enda chansen idag) så tog jag fram nostalgin inom mig och såg DIRTY DANCING för jag-vet-inte-vilken-gång i ordningen! Tänkte att jag måste ju ha den i färskt minne inför torsdagen... :) För det finns kanske viss risk att man har glömt bort en film som man sett minst 50 gånger sen man var 11 år gammal... Läste precis att den hade premiär i oktober 1987, så det dröjde kanske till års skiftet innan vi i byn fick chansen att se den?! :) Men jag vet att när vi gick i 6:an, på hösten 1988, hade en tjej i klassen spelat in den på Filmnet, utan svensk text, och vi fick låna den där filmen under några dagar... Jag lovar att vi satt och såg den flera gånger per dag och lärde oss replikerna utantill! Det var till och med vissa scener i filmen som sågs om och om igen! ;) Något i den där filmen värmde våra blivande tonårs hjärtan, gav oss hopp om kärleken och livet! Och fortfarande en massa år senare och framför allt en massa gånger man sett filmen senare, så vet jag exakt var i filmen jag kommer bli rörd och eventuellt fälla en å annan tår! ;) Helt stört, jag vet!!! Men det var då han var bland det snyggaste man sett, Patrick Swayze, och man hade nog kunnat dö för att få vara Jennifer Grey! :) Det satte sina spår... ;)

Kram! :)

Dirty Dancing Poster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0