Snön ligger vit på taken

... och inte bara där!

Sitter och läser på flera personers statusuppdateringar på Facebook om att dom ska åka till varmare breddgrader... Sitter och läser det och kastar en blick ut genom fönstret, där ute pågår en snöstorm som hållt mig vaken i natt! Näää, man blir inte alls avundsjuk! Jag unnar verkligen dom att åka och jag hade inte tackat nej om någon erbjudit mig en resa i detta NU! Så härligt att få känna sanden mellan tårna och ta ett dopp i det blå/grön/turkosa vattnet, titta på solen och känna sig levande! Och bara njuta av allt! Känna energin komma tillbaka... Och bara för att spä på den där längtan så var jag tvungen att "plåga" mig med att slänga en blick på en del foton från mina Thailands resor... Jaja, drömma kan man ju! Och jag ska ju faktiskt åka till Turkiet om bara fyra månader! ;)
   


Nu får istället snöstormen göra så jag känner mig levande! Vi hade ju tänkt ta en tripp till Ikea idag, jag å Cammo, men när vi såg att det stormade och dessutom snöade så mycket så tog förnuftet övet... Vuxenpoäng på det, kanske?! Vi tänkte att eftersom vi inte akut behövde något så var det ju onödigt att bege sig ut på vägarna... Så istället kände jag på snöstormen med att ta en dryga timmen lång promenad med L och alla hundarna... Närmare bestämt fyra stycken var dom till antalet denna dag... T var på besök med sin hund också... :) Vi såg väl ut som ett hund-dagis eller nåt?! (Det var så jag å J beskrev oss igår när vi gick med alla hundarna!) Så, ja, man fick känna sig levande! :) (Och för den som noterar att jag motionerat trots mitt träningsförbud kan jag bara meddela att jag har tagit det rätt lugnt, ingen större pulsökning! :) )

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0