Medarbetarsamtal

Det stod på gårdagens agenda på jobbet... Medarbetarsamtal... Jag tycker ju ändå att sådana samtal oftast för med sig något bra, man får sitta i lugn och ro och prata om sin arbets situation... Jag trivs på mitt jobb, med mina kollegor... Är det kanske därför det är lätt att sitta på det där samtalet? Det svåra med sådana samtal tycker jag är att förklara varför man gör ett bra jobb.... För det gör vi allihop! Men utan varandra skulle det ju inte bli bra... Om det fattas en pusselbit i arbetslaget så innebär det att pusslet inte är helt... Det bygger på ett samarbete! Hur ska man då framhäva sig själv och berätta att man gör ett bra jobb? För utan den ena eller den andra, så skulle ju inte den första kunna göra det... Så är det när man jobbar i arbetslag... Mitt fokus ligger ändå på barnen... Om dom tillsammans med sina föräldrar trivs, då gör vi ett bra jobb!

Kanske man ska öva ÄNNU MER på att försöka berätta varför man är bra... Jag har ganska lätt för att berätta för andra att dom är bra och att dom gör ett bra jobb... Jag har lättare för att berätta något positivt än att säga något negativt... Oftast blir livet roligare om jag får veta att jag är bra på något, men när man tänker efter en extra gång, så är det kanske inte så ofta som det där negativa ger något... Är det konstruktivt, då är det bra, för då kan man förbättra... Men jag tror ändå på att "höja" människor istället för att "sänka" dom! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0