Kärlek!

Kärlek är inte bara ord, det är handlingar också! :) Jag läste på en kompis blogg idag att dom firar 7-årig bröllopsdag... Jag var med på deras stora dag, dock mest i bakgrunden då jag stod för serveringen av mat då... Men ändå! :) När jag läste hennes blogg inlägg fick jag tårar i ögonen och rysningar! Guuuud vad det var vackert skrivet! Och så otroligt sant! :) Dom två är som gjorda för varandra och jag skulle bli förvånad om dom inte lyckades rida ut stormarna tillsammans! Det var dom som fick fyra äktenskapsråd av prästen:

Var stolt över mig
Förlåt mig
Respektera mig
Härda ut med mig


Dom funkar nog i alla relationer... :)

Igår fick jag läsa något fantastiskt fint som verkligen kan kallas kärlek! Jag är fortfarande rörd och varm i hela hjärtat! Det betyder mycket att få känna sig älskad! Och att kunna visa kärlek... Och jag lovar att härda ut, vara stolt, förlåta och framförallt respektera dig, älskade unge! ♥
Det kinesiska tecknet för kärlek

När jag ska gå hem från Sst igår kväll utbrister fyra årige U, "Moster I jag älskar dig så mycket!" Bara sådär från köksbordet där han sitter med sin macka och ska kvällsfika... Då går jag fram och kramar honom och säger att jag älskar honom också, då säger han: Och jag har saknat dig! (Med tanke på att jag tillbringat hela eftermiddagen och kvällen där, så var nog saknaden hemskt stor! ;) ) Och så fortsätter han med att säga att han kommer sakna mig ännu mer när jag går! Det är väl kärlek det också?! :) Fina unge! ♥



Bilderna här nere får symbolisera kärlek! :) Det var några jag hittade "lite snabbt"... Tolkningen får väl vara rätt fri... :) Men det är vänskap, kärlek, ömhet, förtroende, förlåtelse...... Och det är upplevt! :)
  
         

Att leka är kärlek! Och att få leka med någon som man tycker om, någon som respekterar en och som gör det för att den vill! Och att få leka med det man bäst tycker om! Det är kärlek! Och hela ungen på bilden är kärlek för mig! Älskade, fina skatten min! ♥


Och med en massa kärlek i kroppen, värme i hjärtat och ömhet och respekt kan man väl känna sig ganska lycklig också?!

Ha en fortsatt bra söndag!

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0