Antagen!

Man kan väl lite milt uttrycka det som att jag haft en ganska spännande vecka, förra veckan... Om man då bortser från förra tisdagens bravader så har jag ju gått som i väntans tider på att få veta om jag kommit in på utbildningen i Stockholm... Och i onsdags när jag kom hem från zumban låg det ett brev på hallmattan... :) J fick öppna det och läsa det först... Ett jäkla pokerface hade hon oxå! ;) Men det stod i alla fall att jag är ANTAGEN till pedagogutbildningen som Reggio Emilia Institutet håller i! Första träffen är i mitten av mars och det är sannerligen spännande och nervöst och jag vet inte allt... Tvivel på om man ska lyckas kommer smygande... MEN jag ska försöka att ta en dag i taget och tänka att om jag inte skulle ha chans att klara det, så skulle jag heller inte blivit vare sig erbjuden att gå eller antagen till utbildningen!

Idag hade det kommit ett till brev... Där det står var jag ska befinna mig och när! Och jag som egentligen sällan är särskilt bangen, får ändå en viss känsla av stress... Hoppsan hejsan, hur ska jag hitta där i storstan?! Nåja, pratade med Kusin J ikväll och tänkte att hon har ju ändå rätt bra koll på läget som den "Stockholmare" hon blivit, så jag får väl anlita experthjälp om jag "kör fast"?!

Äh! Det är ju två veckor kvar, jag ska väl inte stressa för den saken ännu! Jag ska ju liksom bege mig till Stockholm nu på torsdag... För att hänga med Bästa sortens Kusin med familj! Jag å J ska gå å se musikalen Dirty Dancing och det ser jag minsann fram emot! Har man sett filmen minst 50 gånger, så ska det bli kul å se det "live"!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WpmILPAcRQo

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0