Kan det bli jul nu?

Nu har snön anlänt vilket ger mig lite mer känsla för att det är Lucia snart och även julen närmar sig... Sen att jag inte köpt julklapparna börjar ju likna mig själv... Vissa år är jag så vansinnigt ute i god tid, andra år är det som att jag inte ens fattar att det är december... I år är ett sånt år... Jag har inte hunnit med att det blivit december, adventstider och därmed snart jul...
 
MEN...
 
Jag har bakat pepparkakor med två snygga killar som tyckte det var skoj att få va med! :)
OCH
Jag har bakat pepparkakor på jobbet, som hör till... Glada barn, julmusik och leende fröknar... ;)
 
Till och med lussebullar är tillverkade detta år! :) Jag och A hade en rolig lördag kväll när vi bakade tillsammans. Mycket russin blev det på vissa bullar... Behöver det tilläggas att undertecknad INTE valde de bullarna?! )
 
Adventsstjärnor lyser i var mans fönster och väntar likt barnen på julen... :) Det är det absolut vackraste med advent, det är alla fina stjärnor, ljusstakar, levande ljus, ljusslingor som lyser upp i mörka decemebr.
Och så har ju snön kommit! Och lite vinterkyla... Så nu är undertecknad nöjd! Jag älskar verkligen det vackra med den vita snön som lägger sig som bomull runt alla hus och gör det tystare, ljusare och vackrare! Det är ju faktiskt en av orsakerna till att man bor här uppe i norr... Att man vill ha en vit vinter... (Sen behöver det ju inte vara vinter ända in i april/maj. ;) )
 
Jaaa, så nu är det visst bara julledigheten vi väntar på! Jag vill verkligen vara ledig och ta dagarna som dom kommer... Vara vaken så länge jag vill, sova så länge jag vill, göra vad jag vill och kanske gå i pyamasen hela dagen lång... :) Märks det att somliga är trötta?! ;)  Och så har jag faktiskt "hemlängtan"... Längtan hem till byn, hem till mamma och pappa... Till barndoms julfirande! :) Och ja, byn ska få sig ett besök när jag blir ledig...
 
Men nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och njuta en stund innan det är dags att lägga sig och sluta sina blå/gröna för att imorgon möta en ny dag på jobbet!
 
Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0