Vattengympa!

Lördag morgon betyder vattengympa på Helex, i alla fall rätt ofta! :) Så var det även denna ljuvliga lördag morgon! När jag då står där i den varma poolen och pratar med L och väntar på att passet ska starta inser jag att min baddräkt är lite stor... Då far mina tankar sisådär 12-14 år bakåt i tiden när Kusin J ledde vattengympa på IKSU i Umeå... Jag var ju med på rätt många av hennes pass, och en gång var det dam som nog inte valt sin baddräkt med omsorg som deltog i passet... Ivrig var hon och rätt vad det var hade ena bröstet hoppat ur baddräkten och levde liksom sitt eget fria liv där utanför... Jag kan säga att det krävdes oerhört mycket självdisciplin för att jag inte skulle bryta ihop av skratt! Och min enda tanke var "Bara inte J ser detta, för då kommer hon inte kunna hålla sig för skratt!" J slapp se det där och då och tanten fångade upp sitt bröst... Men det har gett många goda skratt efteråt! :)



Efter denna vattengympa har jag och lilla Lillebror varit till Lillebror med familj för att fira Bästa sortens svägerska på hennes blivande födelsedag! :) Vi har fikat och lekt och hunnit prata lite också! :)

Ikväll blir det tjejfest ute i S-byn då vi ska fira T som blivit 40 år för ett tag sen! Ska bli kul å träffa alla brudar som jag inte sett på alldeles för länge! :)

Ha en fortsatt trevlig lördag alla fina!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0