Träning och sömn och härliga människor...

... Är som balsam för en trött själ! :)

Det känns som om jag har så mycket att göra hela tiden, så jag minns inte vad jag gör... Sen är ju jag, TYVÄRR, av den modellen att när jag har mycket att göra å då speciellt mycket "måsten" att göra, då gör jag bara ännu mer! För om man råkar stanna av, då kommer man ramla ihop av utmattning och det har vi då rakt inte tid med! Näj, för jag har ju så mycket att göra... Så helt normal kan man väl inte kalla sig... ;)

Som vanligt har veckan bara försvunnit... Har tränat, jobbat, haft kvällsmöten och så var veckan slut, typ... Det blev fredag även denna vecka! Och nu även söndag!

I torsdags var jag rätt slut som artist och hade en fruktansvärt dålig dag, jag mådde rent dåligt hela dagen! Och då inte bara tänkte jag, utan jag sa det också högt, att om det händer en grej till idag, så kommer den grejen bli för mycket! Jag kommer inte orka stiga upp imorgon... MEN efter att ha gått omkring och knappt kunnat andas hela torsdagen, så åkte jag å J till Helex och var på ett roligt Sh´bam pass... Och efter det var det som att jag blev en ny människa! Allt löser sig!! J tittade på mig när vi satt och drack kaffe på MAX efteråt och sa att nu är du ju nästan dig själv igen! Se där! Man tror inte att det är sant, men träning gör verkligen en gladare och man mår bättre! Så nu ska även jag sälla mig till den där skaran av människor som predikar att träning är bra inte bara för kroppen utan också för själen! ;)

På fredag skulle bilen på service, lilla Lillebror var en ängel och körde dit den på morgonen och M-L var en ängel och skjutsade mig till Toyota på eftermiddagen... Tack! På jobbet vann jag 40 minuter i tid och hann göra klart en av mina "måsten"... Det är som att jag saknar orden och behöver någon som kan säga "...om du tänker så här..." så kan det bli något... Nåja en sak mindre att göra! Nu har jag nog "bara" fem uppgifter kvar att göra på Handledarutbildningen... Varav två är examinerande! Så när jag får ta ut all min "studietid" på sommarlovet, då ska jag tänka att "Fy fan vad jag är bra!" För just nu känns det inte så! Men jag vet att jag kommer klara det, bara jag ger mig tusan på det! Tjurig är väl en av mina sidor, bra eller sämre, ja, det beror nog på... ;)

På fredag var jag i alla fall å åt på Waldorf med Bästa sortens bröder samt svägerska och brorsdottern... God mat och trevligt sällskap! Bra start på helgen... Min plan var sen att se Let´s dance på tv... Å tanken var ju god, sen att jag halvsov mig genom halva programmet var väl inte riktigt meningen... :) Vid 22 insåg jag att det är lika att gå å lägga sig på riktigt, så jag sov ovaggad före 23! Och jag sov till 7.30, så jag sov väl igen lite av det jag inte sovit under veckan...

Lördagen började med vattengympa på Helex! Mycket bra start på lördagen, där på Helex bestämde jag å L oss för att åka på Ikea! J ville också följa, så vi satte oss i min lilla bil och begav oss på en tripp! Vi brukar ju ha våra nostalgitrippar där i bilen också... Så nu var det musiken som spelades som fick oss att minnas och att le! Skratta högt till och med! :) Vi skulle inte köpa något särskilt, men ändå kom vi ut med en massa, precis som det brukar vara på Ikea! ;) Det blev dock ingen dubbelsäng som min kära bror undrade om vi skulle köpa och frakta i min lilla "spurtbil"! :) Chauffören i den lilla bilen, eller om det var kartläsaren, höll på att se till så vi hamnade i Övertorneå på hemresan... Det är tur att passagerarna är uppmärksamma! ;)

På hemvägen svängde vi förbi hos Lillebror med familj för att lämna en fotpall... Fick kramas och pussas med E och dricka en kopp kaffe innan vi återvände till stan... Funderade på om det var värt att dricka lite vin, men insåg efter Earth hour att jag troligen skulle somna omgående! Så nääääää....

NUUUU ska jag läsa ett kapitel och skriva en fråga, det var det som var helgens plugguppgift! Visst är det bra att man sparar på allt till sista stund?! Men, sen har jag en sak mindre igen!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0