T¤O¤R¤S¤D¤A¤G

I morse när jag vaknade visste jag att jag skulle till arbetet, för det hade min hjärna fått veta igår... Men jag hade ingen aning om vilken veckodag det var... Det kom ju sen, när jag tänkt efter ett tag... Det är lite läskigt när man känner så... Jag vet vart jag ska, men jag vet inte vad det är för veckodag... Mycket i hjärnan då? Denna vecka lever jag dag för dag, ibland till och med halva dagar, eller man kan dela in dom i tre... Förmiddag, eftermiddag och kväll... Det är mitt sätt att öveleva när det är mycket på schemat! Om jag tänker hela veckan, så blir jag alldeles yr i skallen, men om jag tänker att nu ska jag först och sen... Inte sen och sen och sen och... :) Strategi kan det kanske kallas! :) Lindrar i alla fall stressen något! Men jag kan säga att även om denna vecka gått fort som bara den, så känns det som att det var en evighet sen förra helgen! Det har hänt så mycket sen då...

Nåja, jag har i alla fall haft en bra dag på jobbet med de fina barnen! Barnen i "min grupp", jag och kollegan M har planerat en cirkusföreställning som ska gå av stapeln i slutet av maj! :) Att se glädjen och kreativiteten i barnen och jag kan säga att deras ideér har inga gränser, det är glädje! Och än en gång kan jag skriva under på att jag har världens bästa jobb! Tänk att faktiskt längta till jobbet! :) Det är en känsla som jag vet att inte alla får ha! Okej, lönen i kronor är kanske inte den bästa, men lönen jag får av att se barnen utvecklas och glädjas över de små och stora sakerna i livet, det är helt fantastiskt! Jag tackar min skyddsängel för att jag blivit ledd in på rätt väg! :)

Jag har avslutat min torsdag med att vara på Sh´bam och glädjas av det! Sen har jag och Finaste J varit på vårat "torsdags kaffe" på MAX! :) Vi skrattade åt att vi kanske ändå har vissa rutiner! ;) Och den historien blir ännu roligare om man vet att vi har en bekant vars mamma är så inrutad så hon vattnar blommorna på en viss veckodag (oavsett om dom behöver vatten förr eller senare), hon går på facebook en viss veckodag, har besök av vissa personer vissa dagar och en hel del annat! :) Men hon har fått hela livet att fungera så! Och det kanske inte är så dumt, om än lite tråkigt... För om det är så att man blir bjuden på gala middag en viss veckodag, så kanske det inte går att tacka ja om det står korv och makaroner på schemat?! ;)

Nåja, imorgon sägs det att det är fredag och min arbetsdag ska tillbringas på Nordkalotten där jag ska lyssna på en föreläsning av en kvinna som sägs vara riktigt bra! Det hoppas vi på! Sen ska jag åka och hälsa på Guddottern med familj och det längtar jag till! :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0