Good enough!

Jag har ett mantra som pågår i mitt huvud! Det duger, du behöver inte vara bäst! Lägg ner prestations ångesten! Tror ni det hjälper? Nja, är mitt svar på den frågan! Jag övar mig på att det kommer att vara "good enough"! Ingen kommer hänga mig om jag inte är bäst! Och jag övar mig på att vara nöjd med det jag presterar... Jag har höga krav på mig själv och tar jag mig an något ska det göras, inte bara bra utan till 110% bra! Så när jag känner att jag kunde ha gjort lite mer, då får jag som dåligt samvete gentemot mig själv... Hel knäppt! Och jag vet att det jag gör är good enough! Men det är så svårt när jag är mitt i det!

Denna vecka är jag mer splittrad än vanligt å det känns som om varje dag kräver en prestation och jag kan ju inte vara "halvdan" alls... Idag var det LTU och det jag hade gjort var såklart good enough! Bättre än det till å med... Men tror ni jag var nöjd innan? Näää... Imorgon är det Pedagogutbildningen där jag ska träffa fantastiska människor som är duktiga pedagoger, då måste jag vara bättre än good enough! Och dessvärre så känns det inte som att jag är det! Men jag vet också att ingen kommer hänga mig... Och att prata brukar jag sällan ha problem med! ;) Det är bara det att jag inte riktigt vet om jag fokuserat på rätt saker, men det visar väl sig... :)

Denna vecka känns det som att jag inte alls kommer träffa barnen på jobbet, och då känns det inte bra. Men jag får ta torsdagens "besök" på jobbet till att samla energi hos de fantastiska liven! :) För dom är min energikälla, fina fantastiska kreativa ungar! Men... När jag är borta så här mycket så hinner jag inte med att vara på plats och handleda "min unge"... Jag vet att hon klarar sig alldels utmärkt bra utan mig, hon är duktig! Men jag vet också att hon behöver mig nu sin sista termin för att få stöttning i alla uppgifter hon har att slutföra och en massa pepp till att hon ska fatta att hon är alldeles fantastisk just sådan hon är! Hon behöver också fatta att det hon gör är bra och att good enough räcker! Visst är det lätt att säga det till andra?! :)

Nu ska jag se färdigt på Desperata Husfruar, (där är ingen good enough! :) ), och sen gå och lägga mig och vila, för sova lär jag väl inte kunna göra, till sisådär 4.30... För klockan 5 kommer taxin som för mig till Kallax, för att jag ska flyga kl. 6, vara i Bromma 8.30 och åter hemma i lägenheten ca 19.30... Ibland är det fantastiskt hur vi kan förflytta oss i Sveriges avlånga land! :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0