Berörande deltagande i gemenskap!

Och så kan jag bocka av dag tre på denna hektiska vecka! :) Jag har haft en helt omtumlande dag på många sätt och vis och även om jag känner mig trött och sliten nu, så är jag ändå så nöjd! :)

Dagen började 4.30 när klockan väckte mig, på något vis lyckades jag bryta av en av linserna när den var inne i ögat, inget jag behövde före 5 på morgonen kan jag säga! Så iförd glasögon åkte jag hemifrån kl. 5... Vi fick boarda planet i tid, men sen visade det sig att den blöta snön som hade behagat komma ner och lägga sig som en blöt tjock filt över marken gjorde att banan skulle plogas och planet inte kunde lyfta i tid... Jaha, inte mycket att göra åt det, så det var bara att messa och säga att jag skulle bli sen... Oturen vändes till tur när jag i alla fall hann med Arlanda Express med en minuts marginal, vilket i slutändan gjorde att jag bara var ca 10 minuter sen till utbildningen.

Rubriken jag använt mig av är den jag skulle skriva som sammanfattande rubrik över dessa utbildningsdagar, jag missade ju dock dagen igår, så det fick stå för dagens upplevelse! Vi fick i alla fall tolka en bok på "100-språkligt sätt", då vi i olika grupper fick måla akvarell, spela in film, dansa, använda oss av ståltråd, göra collage och skriva poesi...  Jag hamnade i gruppen där vi målade akvarell, och vilka konstnärer vi blev bara för att vi fick använda så bra material! :) Vi redovisade för varandra och poesi gruppen var den som avslutade förmiddagen... När de läste sin dikt med känsla, fick jag rysningar och rördes till tårar! Det ni! ;) Sushi till lunch och en inspirerande eftermiddag... Sen var det bara att åka hemåt igen...



Bara hade man kunnat tro, men nu är det undertecknad som var med i huvudrollen! :) Förvirrad som få efter en omtumlande dag som börjat tidigt missade jag att stiga av på T-centralen och upptäckte inte det förrän flera stationer senare! Hoppsan! Nåja fick kliva av och åka tillbaka, något försenad... Hoppade på Arlanda Express och tänkte att det är ju ändå lugnt... OM INTE det hade kommit ett rödljus som vi fick vänta i FÖR länge! Fick liksom mer eller mindre springa upp till säkerhetskontrollen och passera den... Men hur det nu än kom sig så var jag inte sist in på planet! :)

Nu är jag i alla fall hemma och imorgon är en ny dag, som jag ska vara på jobbet! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0