Tempo i typ 190...

Om förra veckan var en hektisk vecka som gick i rasande fart, så fortsatte denna vecka på samma sätt ungefär... Förra veckan var det frisörbesök, trevlig middag med H på Sushibar, massage och sen till Stockholm på torsdag till söndag...



Denna vecka har jag plågats av träningsvärk som var väldigt internsiv på måndag, men har lugnat sig allt eftersom veckan gått... Jag kan ännu idag känna av att jag har muskler, men det gör ju inte ont att röra sig... :)

I måndags fick jag trevligt besök av vännen C, vi drack te och surrade... Det var alldeles för länge sen sist, så det var mycket trevligt minsann!

På tisdag åkte jag med Bästaste Svägerskan hem till dom och fick umgås med brorsdottern och Svägerskan hela kvällen. Lillebror befinner sig på älgjakt... Jag och E har lekt... Och jag förvånas varje gång jag träffar henne över hur stor hon har blivit. Hon har långa berättelser om vad hon gjort och vad hon vet... Det är bara så underbart att lyssna! :) Svägerskans lillebror kom förbi med en film, Limitless, som vi såg senare på kvällen.

På onsdag vaknade jag 4.30 ca av att lilla E vaknar och är ledsen... Det visar sig vid 5-tiden att hon inte mår bra utan kräks... Stackars liten! Även om bland det värsta jag vet är att kräkas, så hade jag tagit hennes plåga om jag kunnat... Det kan man dock inte... Det verkade dock inte ha varit magsjuka, för hon var pigg på eftermiddagen när jag pratade med dom. Nåja, planen om att åka till stan med Svägerskan på morgonen gick i stöpet, men som tur var gick det en buss 6.15 som jag kunde ta... Det blir inte alltid som man tänkt sig, tur att det finns lösningar på de flesta problem... :) Hann till arbetet och jobbade till 21 på kvällen, med en snabb paus för middag innan föreläsningen som började 18... Om jag var trött då...? JAAAAAAAAAA! Somnade ovaggad på kvällen kan man säga!

Idag är det torsdag och min dag började med att jag lämnade prover... Råkade titta på sprutan å kände mig lite vimmelkantig av det. Varför lär jag mig inte att jag ska titta bort innan dom tar fram den där nålen?! Cyklade sen till arbetet... Jag har känt mig väldans yr hela eftermiddagen, så jag undrar om jag håller på att dra på mig mer förkylning, eller om det bara är nåt annat... Kan ju vara så att man är lite lätt trött oxå... Nåja, det lär väl visa sig...

Denna vecka känns det som att jag haft en bra vecka på jobbet, jag har känt mig så där härligt pedagogisk med en ängels tålamod nästan varje minut... ;) Det har verkligen känts bra och man har fått med sig barnen på ett roligt sätt... Det är sådana dagar man känner att man är på rätt ställe! :) Att jag ska jobba med människor tvekar jag sällan på, (egentligen aldrig, för även om jag skulle tjäna nästan det dubbla om jag skulle jobba i gruvan så skulle jag ALDRIG göra det! Usch vad hemskt att jobba under jord å inte få se dagsljus, och att inte få möjligheten att möta människör och se dom utvecklas varje dag... Nej, tack! Då har jag hellre den lön jag har och trivs med det jag gör!Tur att någon annan trivs med arbetet i gruvan...), men ibland är man så där trött och slut av allt så man tänker att man kanske ändå skulle byta jobb... :) Det är dock en tanke som passerar rätt fort... ;)

Imorgon är det redan fredag och helg! Vad jag ska göra vet jag inte... Det får tiden utvisa... :) Nästa vecka verkar gå i ungefär samma tempo den oxå... Med kurs och föräldramöte och....

Näää, nu ska jag dricka kaffe och njuta av lugnet!



Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0