Söndag kl. 8.37

... började jag skriva detta inlägg.... Mina reskompisar sover sött, men inte jag... :) Det var alldeles för varmt och då var det bättre att stiga upp. Jag kommer förmodligen få lida för det senare idag när jag kommer vara mycket trött å sliten, men det tar jag då! :) Vi har hittills haft en mycket trevlig resa!
I torsdags träffades jag, J och M på Kallax vid 18.45 och fick ganska snabbt inse att planet var försenat, men dock endast 30 minuter som tur var... Vi tog ett glas vin bara för att fira in lite semester... :) På planet ner insåg jag att jag nog hade en förkylning i kroppen, för det slog helt igen i näsan å bihålorna, ont i halsen hade jag redan... När vi landade på Arlanda tog vi bussen till Centralstationen och fortsätte därifrån med en SL buss till Lilla Essingen. Vår första natt bodde vi i en "uthyrningslägenhet" som ligger på Primusgatan där en kusin till J´s M bor... Han skulle vara bortrest under helgen så på fredag flyttade vi vårt pick å pack dit.
På fredag gick vi på stan och strosade... Jag hade packat med mig en ryggsäck med lördagens springkläder och övernattningsgrejer eftersom jag skulle åka till Kusin J i Huddinge... Vi gjorde ett tappert försök att låsa in den väskan på T-centralen utan något som helst gott resultat... Och det kan man ju tänka sig när det är ca 30 000 damer som ska invadera Stockholm för att springa Tjejmilen... :) Det stod små klungor med tjejer i olika åldrar med kabinväskor och besökarna på Drottninggatan bestod nog av ca 90% kvinnor... Och även om det är en högre andel kvinnor där jämt, så var det nog lite extra nu... ;)
Vi mötte upp Kusin J vid 14-tiden och då käkade vi lite lunch... M.M kom också dit så det var kul å träffa henne. Sen skulle vi ut till Östermalms IP för att hämta ut våra nummerlappar... Och vi hade ju en guide i form av Kusin J, men som hon sa så skulle vi nog ha hittat ändå om vi följt strömmen eller gått i motsatt riktning till dom kvinnor vi mötte med "Tjejmilen bag" på axeln... :) Vi fick ut våra nummerlappar och väskor med lite smått å gott, gick runt där och tittade på "utställarna" och sen skiljdes vi åt...
Jag å Kusin J åkte till Huddinge där jag hann med att träffa resten av familjen en stund innan det var dags för små killarna att sova... Jag kan säga att undertecknad också var väääääldigt trött! Att gå på stan i Stockholm tar på krafterna för det är så himla många intryck av alla människor och allt nytt... Så man somnade ganska så ovaggad...
På lördag morgon hann jag leka lite med barnen innan det var dags att bege sig mot Gärdet och Tjejmilen...
Vi hade varit kloka nog att bestämma mötesplats vid bokstaven K, så vi hittade igen allihopa! :) För den som inte varit där är det rätt svårt att föreställa sig allt folk... Och allt runt i kring... Bara det är ju häftigt att uppleva! Vad man inte heller förstår när man är där första gången är HUR man ska bära sig åt när man startar och HUR man hamnar i rätt startgrupp... Det vet jag nog fortfarande inte! Vi hittade i alla fall ett ställe där dom släppte in alla i startgrupper... När vi stod där tänkte vi att vi är väl i startgrupp 7, men innan vi faktiskt startade var vi i grupp 10... Så hur det gick till vet vi inte riktigt... :)
Jag är nöjd över att jag tog mig runt på 80 minuter... Förkyld, ont i halsen och dessutom med en vrist som inte var återställd! Men man får som en hel del adrenalin och dras med i alla dessa kvinnor som springer/går/lunkar... Och musiken runt omkring... Och människorna som hejjar... :) Så jag är nöjd! Efter loppet träffades vi alla vid bokstaven K igen... Jag tror alla var rätt nöjda med sina resultat... Och vi hade ju alla tagit oss runt utan skador! :)
Efter loppet åkte vi alla till Lilla Essingen och duschade och sen gav vi oss ut för att äta middag... Vi hamnade på vapiano på Kungsbron... Det var god mat och vi hade mycket trevligt! Efter mat, två öl och efterrätt gick vi ut på stan. Kusin J åkte hem och vi tre andra insåg att vi alla var rätt trötta... Så en godispåse fick det bli och sedan åkte vi hem! :) Att man är trött är kanske inte så konstigt... Alla upplevelser och intryck! Och vi har ju faktiskt sprungit/gått en mil... :)
Nu är mina reskompisar vakna sen ett tag... Vi har surrat och insett att träningsvärken är ett faktum! Nu ska vi städa lägenheten och sen bege oss ut på stan... Planet hem till L-å går 20.50...
Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0