Regnet det bara öser ner!

Jaaa, det har fullkomligen öst ner hela dagen! Och naturligtvis regnade det i sidled när jag cyklade till jobbet! Kan säga att den inte ens fem minuter långa cykelturen resulterade i att jag var dyngsur! Och sen skulle jag cykla in till stan på kurs på eftermiddagen... Då var vantarna fortfarande genomsura... Och att det då fortfarande regnade gjorde ju inte att jag var mer torr när jag kom fram! :) Men även om jag är söt så är jag ju inte gjord av socker, så jag har då kommit hem i en hel bit... :)

Annars har jag haft en toppen måndag med en mycket bra kurs på eftermiddagen! Är så taggad att jobba med matematik med barnen, så tjejerna som gav oss tips och ideér lyckades bra! :) Jag känner mig i alla fall klokare å mer taggad å det var väl det som var meningen?! :)

När jag kommit hem ringde Bästa Svägerskan å kollade om hon fick hänga hos mig tills hennes träning började, så det var minsann en trevlig överraskning en helt vanlig måndag! :)

Å så har jag nu köpt "upphängningsanordningen" (vilket ord, men jag kan inte komma på vad det heter annars... :) ) till min Tomtekalender... :) Och som den otroliga tidsoptimist jag är så köpte jag en till Tomtekalender som jag tänkte brodera till Brorsdottern... Om jag hinner till julen 2011 låter vi vara osagt! ;) Och så köpte jag nya "springskor", mina gamla börjar vara slut... Det är ju verkligen obra för min ekonomi att passera stan! ;) Men nu var det ju i och för sig saker jag behövde...

Näää, nu ska denna trötta tjej förflytta sig till sängen... Öppnar imorgon!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0