Dyngkåt och hur helig som helst!

med Mia Skäringer... på SVT igår kväll... Hon är bara helt underbar! :) Om ni missade den TV-sända showen igår, så går den på SVT play. Helt klart värt att titta på! Jag såg henne live på Kulturens Hus för ca ett år sen (tror jag, tiden går ju så fort) och det var verkligen en fantastisk show. Hon är en kvinna som bjuder på sig själv. Hon får publiken att brista ut i gapskratt när hon pratar om maglyft, om att föda hemma och annat som berör... Men hon berör oxå oerhört mycket när hon berättar om sitt liv. Även om hon gör det på ett självironiskt sätt, så får man en tår i ögat när man förstår allvaret i det hon säger. I filmen om mitt liv så är jag den mest perfekta personen.... Men i den fula verkligheten ser det helt annorlunda ut! I det manuset som jag skrev stod det inte att jag skulle misslyckas med det och det... Jag skulle lyckas! Vem kan inte känna igen sig i det, att man hade en föreställning om hur saker och ting skulle bli, men när man lever så blir det inte alltid som man tänkt sig...

Dyngkåt och hur helig som helst 
Om ni inte läst boken, så är den värd att läsas... :)

Dessutom kan hon sjunga också denna fantastiska Mia Skäringer...
http://www.youtube.com/watch?v=S5QLxu1RtQ4

Tyvärr har hon igen fått smaka på den fula verkligheten när hon återigen "gick in i väggen"... Men nu ska hon väl vara återställd, för ytterligare säsonger av Solsidan ska ju spelas in... Och det ser vi fram emot! :)



Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0