Tänk om...

Vissa saker undrar man om man någonsinn kommer att få svar på... Andra saker önskar man falla i glömska... För en herrans massa år sedan i en pingishall hemma i byn klottrade jag ner orden "Tänk om tänk om inte fanns"... Tänker fortfarande på det! :) Kanske hade vi varit lyckligare om vi aldrig tänkte "tänk om". Men en sak är i alla fall säker att det som har skett har skett å sen kan man bara göra det bästa av det! Jaha å blev jag nå klokare, nej! Som vanligt när jag klottrar ner nåt obegripligt här på bloggen... Men om jag skriver obegripligt kan man ju bara tänka sig vad som rör sig i skallen på mig! ;)



Hoppas på att hitta nyckeln till svaren på alla livsavgörande frågor som jag stöter på i livet... Det enda jag kan säga är att svaren alltid finns inom en själv... Jag fick för nåt år sedan förmånen att få prata med en klok kvinna på Kommunhälsan... Hon hjälpte mig att hitta nycklar till lösningar på det som då fanns i min väg... Jag är tacksam att jag fick träffa henne... Mindre tacksam är jag dock över varför jag hamnade där... Men det finns någon mening med allt som sker å meningen med att jag skulle stöta på motgångarna då, har lärt mig massor om det som sker idag! Såååå, om man skulle vara utan det man varit med om skulle man inte vara den man är idag, inte heller där man är i livet... Det var någon klok person som sa att man bara får dom utmaningarna i livet som man klarar av... Tänker man så, kanske livet blir lite lättare att acceptera, vad vet jag?! Men, det är nästan alltid är lättare att coacha andra till rätt beslut än det är att fatta dom själv... Men som sagt, svaren finns inom en! Bara å lyssna på det som känns rätt i hjärtat å i magen! Och leva med det beslut man fattat, för "Tänk om tänk om inte fanns"! :)



Nu känns det som om det är dags för en trött hjärna att få vila! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0