Stockholm t o r

Man kan säga att jag har varit på snabbvisit till Stockholm... Åkte hemifrån 5.30 och var åter på hemadressen 19.30... Om man är slut som artist, JA! Det är oerhört mycket intryck bara av att besöka huvudstaden.. Snacka om att det är folk överallt! Bara av att besöka T-centralen blir man ju lite yr i huvudet... :) Man möter så mycket människor på så kort tid... Och man möter många "trasiga" människor... På den korta tid jag gick från Arlanda express till tunnelbanan och senare tillbaka hann jag då se både personer som var fulla på annat än alkohol och uteliggare/tiggare... Och en massa andra. :) Varje gång jag kommer hem kommer jag ihåg varför jag inte vill bo i Stockholm... :)

Vad har jag då gjort i Huvudstaden på denna snabba visit??? Joo, jag har varit där med jobbet för att vi blivit inbjudna till att få höra om ett projekt som Pedagogiska Nätverket ska starta... Det var 27 olika "sammanhang", alltså minst 27 förskolor representerade och det ska sen bli 6-8 förskolor som ska få vara med i gruppen med "samarbetsförskolor"... De som inte kommer med i den gruppen ska ingå i ett nätverk runt samma frågor... Sammanfattat, med min tolkning, hur Reggio Emilia filosofin och den nya reviderade läroplanen kan gå hand i hand... Typ...

Det har varit en intressant dag och det skulle va kul om vi fick ingå i den projektgruppen... Så jag har typ fullt i skallen nu... Många intryck! :)



Nu ska jag borsta tänderna och senare även sova! Jag lär nog sova gott! :)

Imorgon är det fredag! Återigen en vecka att lägga till handlingarna...

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0