Förnuft och känsla

I helgen har förnuftet segrat över känslan i mitt liv... Jag har haft en massa skojiga saker som jag gärna hade gjort, men avstått för att jag känt mig risig... Å om jag varit risig fredag å lördag, så är förkylningen ett faktum idag! Med andra ord finns det risk för att detta inlägg blir ett gnälligt sådant.... Bara som en varning om det är någon som vill sluta läsa! ;)

Eftersom jag då inte riktigt orkat med mig själv, så har jag sett film i helgen... The Rebound på fredag som faktiskt var rätt underhållande... En helt okej "må-bra" film... Igår såg jag Knight & Day, den var också helt okej... Vad jag ska hitta på idag återstår att se... För säkerligen blir det nåt i alla fall... Jag har ju fått order om att vila mig! ;)
The Rebound omslag          Knight & Day omslag

I går var det ett fantastiskt höst väder ute! Så där så man bara måste vara ute ett tag i alla fall! Solen lyste från en klarblå himmel och luften var så där hög som den är på hösten... Eftersom jag inte kände mig helt pigg så tänkte jag att jag får väl låta bli att motionera allt för mycket, men en stillsam promenad in till stan kan väl inte skada?! ;) Jag hade ju sett på nätet att dom sålde en one piece på Stadium som jag ville ha... Så mitt ärende var ju då att införskaffa den... Sen var jag förbi på Scorett och köpte mig nya stövlar till i höst/vinter... Så kan man slösa typ 2000 kronor rätt snabbt... Men det var i alla fall till "nyttiga" saker... Så då ska väl fröken hålla sig borta från stan ett tag igen då! ;)

Senare på eftermiddagen kom Guddottern med sin Mamma och Lillasyster och hälsade på... Vi beställde hem kinamat och hade så mysigt så! Det var en lagom aktivitet för en som ska ta det lugnt... Tyvärr händer det alldeles för sällan... Återigen kommer tanken på den där bilen i skallen på mig!

Dagen idag viger vi till ÄNNU MER wordfeud! Vilken tur att det spelet finns när man ska ta det lugnt rent fysiskt! ;) Men mellan spelomgångarna har jag faktiskt strykt och hängt upp gardiner, lite måste man ju åstadkomma även när man ska ta det lugnt... :) Så man kan säga att jag helgar vilodagen idag och vilar mig...

Nu tittar solen fram bakom molnen! Så det finns hopp... Kanske man kan cykla till Coop å hyra en till film?! :)


Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0