November Rain

Den första november idag och den enda snön jag sett är lite snöblandat regn... Jag längtar efter snö så det blir ljust å fint ute! Mindre smutsiga barn och fröknar också... :) Jises vad det dras in en massa sand och annat "skit" denna årstid! Såååå SNÖ, NU TACK!!!

November är nog min värsta månad, i alla fall om det är mörkt... Nu har man flyttat klockan så det är vintertid och ännu mörkare på eftermiddagarna... Det är som att allt bara är svart... Asfalten är svart och himlen och är det då dessutom dimma så lever man i totalt mörker. Inte undra på att man tänker svarta tankar och blir mer eller mindre deprimerad på köpet!

Det är visst inte min vecka denna vecka heller... Hoppas på nån trevlig överraskning som kan göra mig glad! :) Förra veckan var det en pappa som berättade för mig att när hans barn pratar om mig hemma ser man glittret i ögonen. Tack för att jag fick höra det, den dagen blev så klart bättre! Nåt bra gör man tydligen  i alla fall när man förtjänar att få sådan kärlek. ;)

Idag blev det min tur att stänga igen... Mitt ordinarie stägnings skift var igår och då slutade jag 17.30... Idag skulle vi få en vikarie, som blev sjuk å ingen annan fanns att tillgå, så jag fick ställa in mötet jag skulle vara på på eftermiddagen och sedan arbeta till 17.30... Nåja... Ingen idé att reta upp sig, det är bara slöseri med energi... Och varje minut jag slösar på att vara arg är 60 sekunders förlorad glädje! :) Kanske får jag en guldstjärna i någon himmel i alla fall! ;) 

Och inte nog med det... Här har jag väntat sedan i eftermiddag på att få se Desperate Houswifes och när jag slår över till Kanal 5 upptäcker jag att det ska vara en film istället! VARFÖR?! Så nu får jag se House istället....

Imorgon kanske jag orkar fara å simma... Dagens plan på det försvann rätt snabbt... Jag var alldeles för trött för att ens orka tänka tanken! SOVA är ett ofta återkommande ord just nu...

JAAAAAAAA, jag erkänner! Jag är just nu både gnällig å tråkig! :) Så nu ska jag inte skriva mer...



Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0