Livegen?!

Förra veckan slutade mycket bra med en lång helg i byn där det vankades bröllop, dop och umgänge! Har umgåtts med nästan hela familjen i dagarna tre... Trevligt minsann! Sen hade jag ju tänkt hinna med ett å annat besök hos vänner i byn, men på nåt sätt försvann tiden som vanligt in i ett svart hål... Nåja, jag har börjat lära mig att jag inte kan hinna allt, även om jag faktiskt tror det! ;)

Fina vännerna säger JA! :)

Tjejerna dansar till "Tryggare kan ingen vara" i kyrkan... :) Är inte det kärlek, så säg?!

Med allas våran Prinsessa E, (som nog kanske mer titulerar sig som pirat ;) ), har vi i alla fall lekt massor, allt från stillsamma rollekar där man ska sova till att leka hinderbana... :) "Kom igen!" och "Bra jobbat!" är två väl använda fraser i sammanhanget! :) Och så har vi tillsammans bakat Saffrans kladdkakan som jag har recept på här på bloggen, å den kan jag varmt rekommendera! :) Firat lite farsdag har vi också och såklart sett "Så mycket bättre" som man bara inte kan missa! :)

Saffrans kladdkaka

Hinderbana! :)

Så det är bara att hoppas att man är fulladdad med energi för att klara denna vecka... Ibland undrar man om man är livegen för att man viger så stor del av sin vakna tid till att vara på arbetet....

Idag, måndag har jag öppnat 6.30 och sen haft kompetensutveckling i Likabehandling hela eftermiddagen, tio timmar i Kommunens tjänst blev det idag... Eftermiddagen väckte en hel del tankar, så det var i alla fall värt att vara där!
Imorgon, tisdag jobbar jag mitt vanliga arbetspass å sen har vi handledning från 17.30-19.30... Å så var tisdagen över!
På onsdag har jag stägnings skiftet å slutar 17.30 (hoppas jag!), på torsdag arbete till 16.45... Och på fredag ska vi på after work, så det ska bli trevligt! Hur man kommer känna sig efter denna vecka på ca 45 arbetstimmar, det kan man undra... Men för tusan, man ska vara glad att man har ett arbete att gå till och att man har arbetskamrater att gå på after work med! Så inte ska vi klaga, inte! :)

Så det känns som att man måste boka tid med sig själv för att hinna med det som kan kallas fritid... Det där med att hinna träna denna vecka, det känns lite som att jag TYVÄRR måste skjuta det på framtiden... :( För när man tränar mår man bättre så man ska orka, men när tiden inte räcker till så vet jag inte i vilken ände jag ska stjäla tid?! Jaja, en promenad kanske man kan trycka in på lämpligt ställe?! :)

Nu mot bädden för att orka vara "på hugget" hela veckan!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0