En vecka att lägga till handlingarna igen...

Och nu är det adventsveckan som börjar... Kan som inte fatta att det snart är jul! Och det beror ju säkerligen till stor del på att det inte finns någon snö... Jag är så himla less på detta mörker och så trött! Men det är bara att härda ut! Om en månad har mörkret nåt sin topp och det vänder och blir ljusare igen! Jag längtar efter ljuset! Dom ljus man kan ha i mörkret nu är stearinljus... :) Förutom att människor i ens närhet kan sprida ljus förståss! ;)

Min vecka har som sagt varit ganska hektisk och fullspäckad, mest med arbete, men en del trevligt umgänge har jag också hunnit med! :) Denna vecka verkar vara fika paradiset! Har firat flera födelsedagar och så har våra duktiga studenter haft sin sista vecka hos oss, så dom har bjudit på fika... Kommer bli mycket tomt utan dom! Det har varit två duktiga tjejer som jag gärna ser som framtida kollegor, och två par extra händer tackar man inte nej till i verksamheten i fyra veckor... :)

Jaha, hur var det med den här veckan då...? Det har varit mycket fika och lite träning... :( Jag har haft feber toppar och har ont i halsen och känner att luftrören är retade, så jag har låtit förnuftet segra å har hållit mig ifrån träning... Kanske därför min nacke/axlar mår sämre också, om man har en infektion i kroppen... Vad vet jag?! Är ju inte medicinsk expert på området! ;)

Förutom arbete har jag hunnit med att fira Fina C som fyllde år i torsdags å då bjöd på fika... Träffade då också vännen S som det var länge sen jag såg och hjälpte henne med att köra en bil från Storheden... När det regnar är det sannerligen MÖRKT ute, så jag kan säga att jag längtar ännu mer efter snö!!! Hade en trevlig torsdag i alla fall! :)

Våran after work med jobbet blev det inget med, många hoppade av, så vi får ta det en annan gång... Istället tillbringade jag min fredag kväll med några av dom Bästa! Jag var barnvakt på Sst till mina tre fina killar... (17-åringen behövde ju inte direkt vaktas... ;) Hon hade tjejmiddag hemma med tre-rätters... Såg mycket gott ut minsann!) Jag och killarna höll till i källaren med lego-bygge och TV-spel... Och popcorn! Lyckades inte få någon bild från DVD:n, bara ljud, så vi avslutade kvällen med att jag läste för killarna. Mellankillen väljer Bamse, den yngsta väljer en bok om sjörövare och Storkillen han smäller till med Herman Hedning! :) Lite svårt är det att läsa högt en "vuxen tidning" för en 7-åring... Men jag gjorde i alla fall mitt bästa och han verkade nöjd. :) Sen såg jag slutet på Idol och pratade med 17-åringen! Vi hade en riktigt trevlig stund tillsammans. Vid 23:30 kom de after workande föräldrarna hem och jag fick sällskap av L och hundarna så jag slapp gå hem själv... En trevlig fredag kväll! :)



Lördagen började med pyssel hemma hos Leijon familjen! Där kan man säga att en pysslare som jag hamnade i paradiset! Oj vad hon har mycket roliga grejer! :) Och hon är så duktig själv, så då kan man lära sig en hel del oxå! Pysslade ihop ett pyramidkort, ska fota å visa sen! :) (det är kvar på Sst nu) Så himla kul! Vi pratade om att ha en pysselkurs under våren. Skulle va kul! :) Efter detta ivriga pysslande å en del kaffe å kakor så åkte vi hem och P som skulle laga middag på Sst inbjöd mig att dinera med dom! Ja, tack! :) Sen for jag å L till ICA Maxi... När jag landade hemma var det dags för lördagens nöje; GODIS och SÅ MYCKET BÄTTRE! ;)


Idag, söndag har jag skurat golven hemma, (med denna onda axel, så får jag som dela upp det där fysiska arbetet, men det ska ju göras.... så då gör man det i etapper för å slippa alltför mycket värktabletter...), jag har pratat med Fina Kusin J i telefon och sen har jag varit på kalas hos Bästa Cammo! Massor med gott fika hade hon bakat minsann! :) Hon hade några fika-gäster, så det blev en del umgänge... :) Sen åkte jag med Guddottern å hennes mamma och lillasyster M hem till dom å åt middag och hann med att leka lite... :)


Man kan nog säga att denna helg har gått i det sociala tecknet och i fikandets... ;) Jag har inte lagat middag hemma på hela helgen, å det är ju ett plus bara det! ;) En mycket trevlig helg med andra ord...

Kan nog inte hålla med om att jag varit så lat denna helg... :) Men jag har en allvarlig fundering på att söka ledigt hela jullovet, om det nu är möjligt... Känner att jag behöver vara lite lat! ;)

Ute är det typ storm och regn... Om man anstränger sig mycket och tittar noooga, så kanske man kan urskilja en å annan snöflinga... Men det är nog mest önsketänkande... Nåja, har vi riktigt tur så kanske, kanske, kanske vi kan få en vit första advent?!

Näää, nu mot sängen med alvedon i kroppen! Ny vecka-nya möjligheter imorgon! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0