Badhus-blogg

Senaste veckorna har besökt jag badhuset några gånger, inte samma badhus, men dock... Ett duschrum på ett badhus måste ju vara det stället där vi är mest "nakna"... Och det är ju faktiskt både bokstavligt och bildligt talat! :) Där möter man alla sorters människor och kroppar och kvinnor och män är åtskiljda... Jag tänkte på det att jag under dessa besök mött långa, korta, smala, tjocka, unga, gamla... Ja, alla sorters kroppar! Och på nåt sätt är ju alla vackra! Och det är ju inte direkt så att någon bryr sig om hur någon annan ser ut... Varför ska det då vara så svårt att visa sig naken inför andra flickor/tjejer/kvinnor/tanter... you name it! Vad har samhället gjort med våra unga?! (för det jag nu ska skriva handlar om just unga tjejer)
Dessa snygga unga tjejer som inte fixar att duscha nakna inför andra "tanter"... De har på sig sin badräkt/bikini och lyckas på ett för mig helt magiskt sätt klä på sig sina kläder också utan att ta av dessa... Bara det är ju ett konst stycke utan like! :) Men varför? För det första är dom ju defenitivt unga och oförstörda! Och för det andra så är det ju inte så att någon tittar på någon annan mer än nödvändigt... Alla har ju nog med sitt på nåt vis... :)

Jaaa, det är en tanke värd att fundera på! Men om vi vuxna på nåt sätt kan göra så att dessa vackra tjejer förstår att dom duger som dom är, ja då ska jag i alla fall försöka! Kanske kan vi börja redan på förskolan med våra små...?


Kram alla vackra där ute! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0