Phi Phi Island

Nu ar vi nyligen hemkomna fran ett fantastiskt vackert Phi Phi Don... Man kan saga att on vuxit en hel del sen jag senast var dar och sov over, 2003... Det roliga med den on ar att inga bilar får kora dar... Det finns bara cyklar och manniskor som gar till fots... Nu såg vi hur dom holl på att lagga plattor i varmen som ska bli fler gångvagar... Det som kallas taxi service ar stora karror som dom skjuter pa och fraktar mest vaskor, men oxå en och annan manniska.... :) Ja, det ar haftigt!

Vi akte fran hotellet vid 7- 7.30 igar på morgonen och blev skjutsade med minibuss till båten som tog oss till Phi Phi. En båtfard på ca 2 timmar... Sen tog vi oss till hotellet genom att fråga oss fram... Det var ett helt okej hotell, vi bodde i Bungalow... Sen var det stranden som gallde resten av dagen... Tog oss lite lunch och gick over och tittade på den andra sidan øn...

På kvællen var vi ut och kækade och sen kollade vi in øns nattliv... Vi var på en bar som var uppe på ett tak... Dar drack vi Buckets, drinkar som serverades i hinkar!! Men ni hor ju hur galet det låter! :) Phi Phi ar en av oarna som drar mycket backpackers... Massor med ungdomar med andra ord! :) Man kan ju latt kanna sig som en tant då! ;) Vi avslutade i alla fall kvallen med att vara på någon form av disco på stranden! Nar man står dar mitt i det så kan jag ibland tanka att det ar ju inte klokat att jag står och dansar på en strand i Thailand och det ar vinter och sno hemma! Ja, vilka kontraster... Man får inte glomma bort att njuta!!! :)

Boken "Hundraaringen som klev ut genom ett fonster och forsvann" kan jag varmt rekommendera! Har nagra sidor kvar annu, men jag skrattar gott emmellanat! Den ar skriven på ett mycket underhållande satt! Klart lasvard!

I ovrigt skrattar vi åt att vi likt tanter har kafferep vid poolen, vi tigger till oss varmt vatten av killen som jobbar i poolbaren och så har vi snabbkaffe och kakor och sitter på solstolarna och fikar! Som sagt, man kan latt kanna sig som en tant! ;)

Nu ska jag gå och se var mina "tanter" ar, så vi får gå ocvh ata middag... Den har tanten borjar bli hungrig! :)

Kram alla fina dar hemma!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0