Mysig eftermiddag med nostalgitripp

Så var det tisdag... Å den här tisdagen gick då i ett rasande tempo! Började 6.30 och vi hade grupp med våra "Hajar" på förmiddagen å så var det lunch å sov-vila och så var den dagen slut... typ... Fort gick det i alla fall! Sen följde min E med mig hem å vi gjorde lite nytta, men till större delen pratade vi väl om annat... Vilket ju i och för sig också kan räknas som nytta! Förena nytta med nöje, kanske?! Vi hade i alla fall en mysig eftermiddag med en nostalgitripp för min del och en massa goda skratt... Vi tittade nämligen på gamla foton å jag fick le.... Kanske skratta lite högt oxå! ;) Jises vad mycket man hunnit glömma... Men så kul att minnas! Som tur är så behöver man bara minnas det trevliga... För det som är mindre trevligt finns ju sällan på bild... ;)

Det är verkligen som Lasse Stefanz sjunger.... "I ett fotoalbum där står tiden stilla... mellan pärmarna är allting som förut..." Som sagt, en nostalgitripp... Det är ju bara det att när man tittar på gamla bilder och inser vad mycket man hunnit med så inser man också att det var ett tag sen.... Alltså har man blivit äldre! :O Och det tror man ju däremot inte!! ;)

Sen har denna fröken faktiskt varit duktig och tagit sig ut på en jogging-runda... Dock med hälften promenerande... Men man ska ju börja någonstans! Och det gick ju bättre än förväntat i alla fall... Om man räknar lyktstolpar så glömmer man som bort hur långt det är... Man har små delmål hela vägen! :) Målet är att orka springa (å då menar jag sakta... ;) ) hela Vårruset den 30 maj... Jag är rätt målmedveten när jag sätter den sidan till, å jag måste som ha ett mål för att idas anstränga mig... :)

Imorgon är det ett frissa-besök som står på schemat... Blir väl troligen dags att få lite vår/sommar färg på håret... Så jag kommer väl ut som mer ljus än mörk gissar jag.... Håret har ju redan blekts en hel del under Thailands-resan, så det är väl bara att hjälpa till lite mer... ;)

På torsdag ska vi på kompetensutveckling om Pedagogiska dokumentationer..... Det blir nog intressant! På eftermiddagen/kvällen ska jag ha lite date med några gamla vänner.... ;)

På fredag står After Work med "soc-gänget" på schemat och på lördag är det Guddotterns 3-års kalas... Näää, inte alls fullt schema hela vecka! Men det är ju späckat med en massa angenäma saker och då får det gärna vara lite fullt... :)

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Pepp pepp Anci!

Kom ihåg att man orkar alltid lite till ;)

Vi ses på vårruset!

2011-03-30 @ 21:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0