Förrädiska moln

Jaha, då har det hänt, det som inte skulle hända... Fröken Anci har bränt sig! Det är ju nämligen så att det är växlande molnighet ute och igår var det samma lika... Så av någon outgrundlig anledning smorde jag bara in mig två gånger under hela dagen! Solen kändes ju inte hettande, så det var som att jag helt glömde bort det... Det kändes som en fin plan då... Inte sen! Mina lår har fått ta värsta stryken, så det är inget man inte överlever... Men idag solar jag under parasoll... Lika trevligt det! ;)
Om någon lade märke till det, så har jag fått ett tangentbord som tydligen är inställt på svenska bokstäver, för jag har hittat å, ä, ö... Men då ska man veta var dom ligger! Dom finns ju inte utsatta på tangentbordet... Men det känns som lite enklare att läsa när man får skriva med sina egna bokstäver...
I morse hade det kommit nya svenska gäster till hotellet och jag samtalade med dom vid poolen... Dom sa att det skulle vara växlande molnighet hela resten av veckan... Jaha... Då vet vi det! Fast vi ska bege oss till Phi Phi Island och sova över från imorgon till fredag... Det enda jag hoppas på är att det inte stormar och går åska för då blir jag riktigt rädd!!!
Igår var det regn från klockan 17 kanske... Vi var på Aloe Vera massage, och det var iskallt mot kroppen, men säkerligen hjälpande mot våra brännskador... :) Efter det gick det åska på havet... Men för en som är rädd för åskan spelar det inte så stor roll var f-n den befinner sig... Jag ser ju den! Nåja efter att jag tagit mod till mig som Nasse i Nalle Phu så följde jag med brudarna in mot centrum för en bit mat... Jag åt även vårrullar och dom var gudomliga! Sen bokade vi den där Phi Phi resan oxå...
När man är på andra sidan jorden, typ, kan man sakna det där att bara lyfta luren och ringa någon... Det kan man ju förvisso göra även nu, men det kostar lite mycket för att få prata strunt... :) Nåja, nu vet ni där hemma att jag tänker på er i alla fall och hade säkerligen lyft luren om jag varit närmare... :) När man är hemma så är man i vardagen och alla sysselsättningar det innebär, men när man är på semester, då njuter man av livet! :) Läser böcker och filosoferar... Inte direkt ansträngande... Och det kanske är en himla tur att det inte är ansträngande, för av någon märklig anledning sover jag himla dåligt... Kan bero på att sängarna är av det hårdare slaget och kudden typ en halv meter hög... Bäst å passa på att ta massage när det är billigt då!! :)
Jaha, då vet ni min status just nu... :)
Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0