Carpe Diem

Eftersom tidsskillnaden i min kropp känns, så är det bara att fånga dagen! :) Jag har varit uppe sen 6.30 och det är lördag... Jag vaknade vid 4 och har tyckt att jag ska stiga upp sen dess.. I min kropp är ju klockan 10 då och det är rena sovmorgonen! Fast jag somnade ju 22 igår och då var den ju 4 på morgonen... Nåja, om några dagar ska jag väl vara som "alla andra" och ha samma tid i kroppen som det faktiskt är på riktigt...

Med min vanliga otur så var ju planet naturligtvis ytterligare två timmar försenat, och det hade väl inte varit hela världen om det nu inte var så att vi hade ett plan att passa på Arlanda... Baksidan med att resa från en annan flygplats än hemstadens... Man ska ta sig vidare hem oxå! Eftersom allt verkade gå emot oss och alla minuter var dyrbara minuter, så avgick inte planet 13.10 utan 13.30 från Phuket, dom hade ingen möjlighet att kontakta Arlanda om några anslutande flyg (det var ju så klart fler än vi som var drabbade!), när vi landade var vi tvugna att vänta på nån trappa, eller vad det var, lyssnade inte så noga... Så allt var liksom emot oss tidsmässigt... Kat´s väska kom bland dom sista oxå... Nåja, vi var på svensk mark och skulle ju "bara" boka om biljetterna... Vilket naturligtvis inte var bara... Det var bara att boka NYA biljetter som då kostade oss ca 1200 kronor... Kunde ju ha varit värre, så på nåt vis ska man väl vara nöjd med att man kom till Kallax på torsdag kväll i alla fall! Det är ju tur att jag har världens bästa Lillebror som kunde hjälpa till med pengar och som sedan också hämtade sin syster... Behöver jag säga att det kändes fantastiskt att vara hemma i lägenheten?!

Igår öppnade jag på jobbet, och eftersom jag har tidsskillnaden i kroppen, så var det ju lika bra! Det kändes kul att vara tillbaka och det kändes kul att jag nog varit saknad oxå! ;) Sen att dom tyckte jag kunde gå fullt påklädd inne, eller hålla mig ute så dom inte kände sig så bleka, det tog jag som en komplimang! ;)

När jag slutade jobba ringde Fina L och vi bestämde oss för att hon och Guddottern skulle komma och fika hos mig... Jag gick och hämtade E på förskolan, och hon blev glad över att se mig! Till sin fröken sa hon att "A varit på Thailand"... Det var så himla kul att träffa henne! Saknaden har varit stor hos Faster!! Vi myste i alla fall på och tjejerna lekte med sina nya väskor och lite sådant... Sen gick jag å E hem till dom och där blev jag kvar... Fick middag och sen såg vi hockey, jag, båda bröderna och svägerskan... Kan säga att jag inte sett mycket av sista perioden, för då sov jag! Snacka om trött person! Nåja jag gick ju hem och låg och sov vid 22! Ändå bra jobbat att hålla sig vaken så länge!!

Våra sista dagar i Thailand handlade mest om tatueringar.... :) På tisdag kväll så gick vi in till en tatuerare och kollade på tatueringar... Jag visste ju vad jag ville ha, och han ritade upp något som jag tyckte såg bra ut... Sen firade vi det med....

Is kaffe och efterrätt!

Det kändes spännande att faktiskt ha bokat en tid för tatuering nästa dag... Nu skulle det bara funderas ut exakt var den skulle sitta!

Onsdagen var sista soldagen och vi började dagen på stranden, köpte med oss mackor på en butik och hade frukost på stranden, ganska mysigt! ;) Nackdelen med stranden är ju att den inte har en toalett, så efter en stund begav jag mig hemåt av den anledningen... Låg sedan vid poolen... Surrade med lite folk där och läste! Det var så kul för en kvinna som jag började prata med deras första dag där sa att hon sagt till sin man den dagen att jag bara måste jobba med barn, hon tyckte att det märktes på mitt sätt och att jag verkade så sympatisk och fin! Då blir man glad!! Det tar jag verkligen som en komplimang!! :) Kanske har man då rätt yrke?! ;) När brudarna kom upp lunchade vi lite och chillade på... Sen skulle det ju packas oxå!! Det är faktiskt sällan kul! Men jag lyckades få in allt i väskan, och bara det var en bedrift vill jag lova!

Vi gick iväg och käkade middag och klockan 21 hade jag min tid hos tatueraren! Det tog kanske 45 minuter av viss plåga, gjorde väl mer eller mindre ont kan man sammanfatta det... Men om man inte tittar, så vet man inte när det ska göra ont och då går det ganska bra! (Säger hon som är rädd för sprutor) Och nu till alla nyfikna och kanske speciellt till mamma som nog är lite orolig att hennes dotter "förstört" sin arm... Så här ser en alldels nygjord tatuering ut!!!


Och det är ju liksom det jag säger, fånga dagen!

Efter mig var det Kat´s tur och under tiden hade också Cammo bestämt sig för en tatuering, så vi var väl kvar där i studion till ca 1.30... Sen skulle det packas klart och sovas någon timme... Bussen skulle gå 8.10, vilket den gjorde också och det var där vi fick reda på att planet skulle vara ytterligare 2 timmar försenat... Tiden på flygplatsen gick faktiskt fort... Vi hade bland annat ett sista kafferep på resan! ;)

Och nu har jag blivit inbjuden på frukost hos fina vännen L, så dit ska jag bege mig för att surra massor! Saknar ju henne och killarna juh! Det är väl det helgen kommer att gå ut på... Träffa och/eller prata med de mina här hemma! Dagen igår började ju bra, så det är bara att fortsätta på samma tema! ;)

Bilder från resan fixar jag endera dagen.... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0