31 mars 2011

Idag är ingen vanlig dag för det är världens bästa mammas födelsedag! Och när dottern inte hade ringt innan 20.30 trodde mamman att dottern glömt henne... Så var inte fallet! Dottern hade bara varit lite upptagen... :) Men jag säger det igen..... GRATTIS på födelsedagen fina mamma!

Och min vecka fortsätter på temat "Det blir inte som man tänkt sig"....... Igår var det ju då frissan som blev avbokad... Och som jag sa igår så ska jag inte säga vad jag har för plan, för då blir det inte så! I morse visade det sig att vi hade en kollega sjuk, och ingen vikarie fanns att tillgå... (NÄHÄ?!) Då beslutade sig M-L för att gå in och jobba, jag erbjöd mig också, men hon sa att hon kunde "offra" sig... Och så gick det väl ca 20 minuter så ringde hon och sa att en av vikarierna hade vård av barn... Såååå... Då var det bara för mig också att åka in å på jobbet istället för att gå på utbildning... Som sagt, det blir inte som man tänkt sig... Vi försökte dock göra det bästa av dagen och låtsades lite att det var fredag, så jag å E var och köpte "fredags-fika" och sen fikade vi i ren protest för att vi inte fick gå ut å äta god lunch å vara på kurs.... (Två av våra kollegor fick ju i alla fall gå så vi hoppas dom har antecknat...) Naturligtvis blir ju dagen lite kaosartad när det är flera borta och vi är kort om folk och nya personer på plats... Barnen måste ju till exempel testa lite extra... Och så ska som allt det där andra oxå hända... Som att fler än normalt kissar ner sig, eller skiter ner sig för den delen... Som "grädde på moset" var det någon som använt golvet i ateljén som toalett......... Som sagt, allt ska som hända! Men jag orkade inte annat än skratta åt hela eländet... Och nån mening finns det säkert i det som sker! NÅGON mening......

Med viss huvudvärk (kanske inte så konstigt...) skulle jag vidare på lite "möte" angående trevliga händelser i framtiden... Å återigen fick jag fundera på hur det kommer sig att vissa personer bara måste få som dom vill... Fast dom aldrig skulle erkänna det... :)  Nåja, det känns i alla fall helt okej och bara det blir bra för huvudpersonen så får man väl vara nöjd.... Det var i alla fall gott med sushi!

När jag kom hem var klockan typ 20.30.... Då hann jag höra Luleå Hockey förlora mot SAIK och alltså vara utslagna i semifinalen... Dom har ju kämpat väl, så vi får tacka dom för det och önska SAIK lycka till...

Nu undrar jag om något mer ska gå åt skogen denna vecka eller om jag kan skriva att jag ska på After Work imorgon?! Planen är i alla fall sådan och det borde ju inte komma något i vägen för den tillställningen kan jag tycka!

Nu börjar alltså this week from hell (typ) lida mot sitt slut..... Jag har haft massor med trevligt också, men som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig.... Och då kan man ju få vara lite besviken va?!

Nu mot sängen, kan behövas efter en dag som denna!

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att ses i går kväll!!!

Lycka till med det roliga...(vissa människor är bara såna att de måste få sin vilja igenom...men som sagt tänk att det ska bli bra för EN person. Blir inget kul om huvudpersonen inte hamnar i centrum)



Hoppas att du får en bra helg - idag vänder det =D!!!



Kram

2011-04-01 @ 08:07:15
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0