Veckans konstnär!

På mitt förra jobb hade vi månadens konstnär... Kanske skulle införa det på mitt nya jobb oxå?! :) Jag hade ju med mig Finaste brorsdottern till jobbet i tisdags... Hon ville såklart prova på att måla på staffliet... :) Förutom allt annat hon ville göra... Hon charmade både barn och vuxna och blev inbjuden att återkomma, helst redan dagen efter! ;) Vi hade i alla fall en mycket trevlig stund tillsammans, Faster och E och hon hade inte särskilt bråttom hem... Det är klart att det är roligt att vara med på en massa äventyr! :)




Det vackra konstverket hänger numera på Fasters vägg i köket. Jag hade en ram liggandes i förrådet, å den passade ypperligt för konstverket... Alla vackra konstverk behöver ju en ram! :)

I övrigt har det flyttat in en tråkig bacill i min hals... Jag har haft ont i halsen i flera dagar och nu känns det att det sitter något i luftrören... Men jag blir som inte förkyld... Halsontet kommer bara tillbaka och det ogillas skarpt! Kanske därför jag är extra trött å slö??

Det enda jag fått gjort de senaste dagarna är att jag tvättat, men jag har inte lyckats vika undan kläderna ännu... ORKAR inte! Igår slutade jag tidigt å träffade vännen C på gatan, vi stod å surrade länge... Det var så himla länge sen sist! VARFÖR blir det alltid så? Vart tar den där tiden vägen?? Å varför är inte en vecka lika lång när man är 7 som när man är 17? Eller ännu värre 27, 37, 47...? De senaste har jag ju dock inte upplevt, men fortsätter tiden gå allt fortare så känns det som att man kommer vara 87 i ett enda nafs! Men vad gör man av den värdefulla tiden då? Man måste i alla fall försöka leva i nuet å fånga dagen! Njuta av alla ögonblick! Ibland lätt, ibland jätte svårt...

Nåja, jag försökte i alla fall ta vara på tiden igår och satte mig ute på balkongen i solen och läste och låtsades att jag hade semester redan nu... Om det lyckades?! Ja, ett tag hade jag riktig semesterkänsla! :) Som sagt är jag mest trött å slö, så kläderna fick hänga kvar på tvättställningen... Jag vet att dom inte kommer gå iväg och gör dom det så är ju ingen gladare än jag, för då slapp jag vika in dom i skåp och lådor! :)

I morse har jag varit och lämnat blodprov... Gillar verkligen inte nålar, men det gick rätt bra ändå... Nu hoppas jag på ett positivt besked om att jag har normala värden, för då antar jag att jag är friskförklarad?! Sen en dag på arbetet... :) Nu känns det som att man börjar gå ner i varv och man har inte så höga krav längre... Vi har denna vecka haft ca 24 barn, så drygt 10 har tagit sommarlov... Idag gick det ännu fler... Sommaren är i antågande! Och får vi behålla det väder som vi haft igår och idag så är i alla fall jag nöjd! :)

Imorgon ska vi skriva kvalitetsredovisning typ hela dagen, så vi jobbar inne i stan... Och sen på aftonen ska vi ut och äta på Båten allihop... Det blir trevligt! :) På lördag på dan är det utställning i Stadsparken med pedagogiska nätverket där flera förskolor deltar... På söndag är det Flygets dag med RIX FM festival, men om jag ska dit vet jag inte ännu...

Nu kanske jag skulle orka vika undan den där tvätten i alla fall?!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0