Hemma och hemma

Var ute och promenerade hemma i byn och lyssnade på Winnerbäck och då kom Söndermarken... Man kan som känna igen sig i hans texter och på något sätt läsa in saker i det han sjunger om... Eftersom jag var "hemma" nu när jag lyssnade så for mina tankar till barndomens korridorer... :) "och nånstans där så blev jag den jag är nu"... Så sant, så sant... Fortsatte min promenad och mötte en "gammal" lärare och åter for tankarna till just den där meningen... Undra hur dessa personer egentligen ville påverka oss och undra om det blev som dom tänkt sig?! Det var i alla fall så kul att han sa att "Du ser då ut å må bra, du ser så glad ut!" TACK! Jag känner mig positiv och glad blev svaret, och det kom från hjärtat! Nåt rätt har ni gjort kära lärare på Centralskolan... Även om jag gjort det största jobbet själv! :)

Man blir lätt lite nostalgisk när man är där hemma i byn... Hemma... Samma knarr i golvet och samma känsla i huset... Att jag då dessutom plockade fram gamla leksaker gjorde ju inte att man blev mindre nostalgisk! :) Nästa gång ska jag ta tag i den där dagbokslådan... :) Tänkte tanken nu, men jag kom inte riktigt så långt... Ska läsa om mina tonårs bekymmer och glädjeämnen och vara glad att jag passerat 30! ;)

När jag sen dödat några timmar på bussen tillsammans med Kajsa Ingemanssons litteratur klev jag av bussen och gick genom stan för att ta lokalbussen hem... Och då slog mig tanken att det här är också hemma... Jag kommer hem till "min stad"... Härligt att faktiskt känna sig hemma på två ställen... Men å andra sidan är väl hemma där ens nära och kära finns... Där kom förklaringen till att Anci inte flyttat till andra sidan jorden och börjat kalla det för hemma... Jag reser gärna land och rike runt, jag möter gärna andra kulturer och människor... Men jag vill alltid komma hem igen! :)

Nix nej, nu packa upp från bya-trippen för att sedan tvätta och packa om inför GÖTEBORG!!! :) Ååå vad jag ser fram emot den resan! Hoppas och tror att det kommer bli riktigt skoj! Spontan som jag är och bokar flygbiljetter "lite snabbt" så har jag ju inte hunnit fundera på att jag ska resa i mer än en vecka, men då slipper jag ju det där tråkiga med att vänta! ;)


Min älskade brorsdotter ♥ hade kul med Fasters gamla vagn... Det gjorde inget att den var lite stor, dockan kunde sova där och den gick att skjutsa runt på... :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0