Den blomstertid nu kommer

Det är skolavslutningstider och studenter och andra som tar examen har då vansinnigt tur med vädret! Så himla kul för dom! För nu känns det som att sommaren är här! Och jag hoppas det är för att stanna!! Det känns som att vi behöver det... :)

Med skolavslutningstider är det också terminsavslut för oss i förskolan... Våra stora barn ska lämna oss för att gå vidare till skolan och våra yngre barn får "sommarlov"... Det innebär en del avsked... Idag var det ett blivande skolbarn som hade sin sista dag hos oss... Man blir som rörd när dom kommer med små paket och bjuder kompisarna på glass (hur länge dom då får fortsätta med det är ju osett...)... Älskade små barn! Tänk att få se den där utvecklingen hos dom och se dom växa och bli stora för att gå vidare till skolan... Man kan bara önska dom lycka till och hoppas "den stora världen" är snäll mot dom! Idag fick vi en sommarpresent av ett gäng barn å föräldrar hos oss, och vilken rolig present! Vi fick en korg med godsaker i som vi har för avsikt att dela på när vi har avtackning för kollegan som ska gå i pension... Så det passade ypperligt för oss med vin, ost, kex, choklad och en massa gott! :D

Guddottern har fått en lillasyster på självaste nationaldagen och jag ser fram emot att träffa den lilla! :) Det är såna här tillfällen jag inser att jag bara MÅSTE skaffa mig en bil typ nu! Jag kanske också ska bli vuxen snart å ha billån och framför allt bil då! :) Även om det medför en kostnad, så medför det ju defenitivt en FRIHET! Tåls att tänkas på...

Dagen igår var en bra dag. Hämtade hem min fina skatt E från förskolan å sen hade vi mys hela eftermiddagen. Vi började med att införskaffa en cykelhjälm som senare också provades när hon fick åka cykelstol bakom mig... Nöjd unge! Hon har nån viss kärlek för cykelhjälmar... :) Och så åt vi glass i solen och lekte i en lekpark... Sen tillagades det middag till oss och hennes Pappa och Farbror... :) Min tisdag avslutades med ett typ "maratonsamtal" med A-K... Det var evigheter sen vi talades vid så nu var det mycket som avhandlades... :)

Idag har vi haft sista nätverksträffen för terminen... Allt ska som vara "sista gången" så här inför sommaren.... Känns skönt att avsluta grejer så man kan börja på nytt till hösten...

Och jag är så trött så jag känner att jag behöver ledighet typ genast, nu och på en gång! Önska kan man ju göra, men det är fortfarande ett tag kvar... Nu funderar jag allvarligt på att ta ut två dagar till med komp, man får visst ligga lite minus på kompkontot var det nån som upplyste mig om.... Så jag får bli ledig fortare! I så fall är det bara denna vecka och två och en halv kvar... Det var ju inte alls länge juh! HÄRDA UT! Och min kära omgivning får väl härda ut med mig... För jag är inte den allra bästa just nu...... Men även solen har väl fläckar?! ;)

Nu mot sängen......

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0