Semesterlunk....

Jag har sannerligen gått in i en semesterlunk... Till och med som bloggerska verkar jag ha tagit semester... ;) Men nu ska jag slänga in ett inlägg i alla fall!

Sen jag kom hem från Göteborg har jag inte ansträngt mig särskilt hårt... :) De två första dagarna, det vill säga onsdag och torsdag har jag sovit till efter 10!! Det fanns nog en hel del förlorad sömn som behövde tas igen! :) Jag ansträngde mig såpass så jag tvättade kläder och packade om för att på torsdagen bege mig till byn med Bästa Lillebror med familj! :)

Här i byn har vi mest njutit av sommarvärmen... Umgåtts med familjen och släkten... Och så är jag inne i en "läsa böcker period"... Så underbart med ledighet!! :)

På fredag gick vi på marknaden, köpte lakritsremmar och åkte karusell... Lilla brorsdottern fick genast en ny favorit sysselsättning! Hon hade nog kunnat stanna där på tivoliområdet bara någon lät henne åka karuseller! ;) På aftonen vankades det tacos och utebastu!

På lördag drog det ett åskoväder förbi, så jag skippade marknadsbesöket... På eftermiddagen anlände kusinen från Umeåtrakten med sin familj... Så det var en massa snack och umgänge med dom. Grillat och lite vin... Sen åkte jag med Finaste L till marknadsfirandet i Pja... Såg Raj Raj band och träffade fina människor! :)

Idag har vi varit till marknaden å sett bland andra Moster B bli uppmärksammad för att hon var en av ett antal personer som flyttat in till Pajala Kommun under året... Detta år var det första på mycket länge när inflyttade var fler än utflyttade! Man kan ju hoppas att trenden vänder nu och att det faktiskt flyttar folk till kommunen... Gruvstarten är säkerligen en av orsakerna... Efter en snabb titt på marknaden åkte vi till Farbror H och umgicks med dom innan vi begav oss tillbaka till byn... Lillebror med familj har åkt hem nu. Själv har jag för avsikt att stanna under veckan... Hur länge är ännu ej bestämt! :)

Nu ska jag återgå till min bok.....

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0